Ranking of Lithuanian universities within the context of the conception and features of a modern university

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Ranking of Lithuanian universities within the context of the conception and features of a modern university
Alternative Title:
Lietuvos universitetų rangavimas modernaus universiteto koncepcijos ir bruožų kontekste
In the Journal:
Socialiniai mokslai. 2009, Nr. 3 (65), p. 66-77
Keywords:
LT
Aukštojo mokslo kokybė; Universiteto bruožai; Universiteto koncepcija; Universitetų reitingas.
EN
Modern university; Quality of higher education; Ranking of universities.
Summary / Abstract:

LTTradicinio ir šiuolaikinio aukštojo mokslo sandūroje išryškėjo universitetų autonomijos, misijos ir akademinės veiklos standartų problemiškumas. Universitetų vertinimas tampa aktualus studentams, darbdaviams, studijų kokybės priežiūrą vykdančioms institucijoms, patiems universitetams, politikams bei visuomenei. Ir išorinis, ir vidinis universitetų vertinimas reikalauja kriterijų, atspindinčių objektyvią aukštosios mokyklos mokslo ir studijų kokybę, indėlį į visuomenės gyvenimą bei jos vystymąsi. Straipsnio tikslas – atskleisti universitetų reitingavimo ypatumus šiuolaikinio universiteto koncepcijos ir bruožų kontekste Lietuvos atveju. Universiteto reitingo nustatymas – vienas iš būdų visapusiškai įvertinti universiteto galimybes. Reitingo nustatymas padeda išryškinti universiteto statusą, skatina konkurencingumą, kuris neretai sąlygoja tobulėjimą, susijusį su aukštesnių akademinių standartų užtikrinimu. Atlikus Lietuvos universitetų reitingo rodiklių lyginamąją analizę modernaus universiteto bruožų aspektu, galima teigti, jog publikuoto žiniasklaidoje ir vienos tyrinėtojų grupės iniciatyva sudaryto reitingo kriterijų ir indikatorių sistema nepilnai atskleidžia pagrindinius aukštojo mokslo bruožus – mokslinę veiklą, tarnavimą visuomenei bei studijas. Paskelbta reitingavimo sistema (2008m.) įgalino didžiuosius Lietuvos universitetus atskleisti savo privalumus mažųjų atžvilgiu, o tai lėmė pirmaujančias jų pozicijas reitingo lentelėje. Minėta reitingavimo sistema labiausiai atskleidžia aukštojo mokslo bruožą – studijas, o mažiausiai – tarnavimą visuomenei.

ENThe assessment of competences of different universities is an urgent problem. Many researchers who investigated it state that the universities influenced by the massification processes of higher education can differ greatly from the functional and institutional point of view. Under the influence of differentiation the problem of their institutional competence manifests itself. A university can successfully accomplish its mission only having preserved its essential features. Society sets requirements of high quality services to a modern university. External and internal assessment of universities requires criteria reflecting the objective quality of science and studies of a higher education institution, the contribution to the life of society. The issues of quality of higher education and its assessment is especially topical to countries experiencing transformations. Lithuania is interesting in the sense that there are sufficiently great possibilities to choose a university and the study programme in a small country. The need to objectively assess the quality of studies provided at universities arises. This is determined by the requirements set to higher education, which are oriented towards the progress of science and satisfaction the social needs. The aim of the article is to reveal the essence of rankings of Lithuania's universities within the context of the conception and features of a modern university. [From the publication]

ISSN:
1392-0758
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/23423
Updated:
2018-12-17 12:35:17
Metrics:
Views: 44
Export: