Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knyga / Book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Universiteto edukacinė galia: atsakas XXI amžiaus iššūkiams
Publication Data:
Kaunas : Technologija, 2010.
Series:
Mokslinės monografijos : MM serija
Notes:
Kiti aut.: Dalija Gudaitytė, Violeta Karenauskaitė, Diana Lipinskienė, Brigita Stanikūnienė, Gintarė Tautkevičienė. Bibliografija.
Contents:
Įvadas — 1. Universiteto edukacinė galia ir jos kompleksiškumas. Universiteto edukacinės galios samprata. Mokymasis: priklausomybė ar savivaldumas? Edukacinės ir mokymosi aplinkos — 2. Aukštojo mokslo masiškėjimas ir universiteto edukacinė galia. Aukštasis mokslas – edukacinis reiškinys ir visuomenės institucija. Elitinio ir masinio aukštojo mokslo bruožai. Koncepcijų, įprasminančių elitinio aukštojo mokslo kaitos į masinį aukštąjį mokslą, sąveika. Elitinio aukštojo mokslo tapimo masiniu proceso parametrai. Lietuvos kelias į masinį aukštąjį mokslą: iššūkiai universiteto edukacinei galiai — Edukacinė studentą įgalinanti studijuoti (ESIST) aplinka. Edukacinės studentą įgalinančios studijuoti aplinkos koncepcija. Studijuoti įgalinančios edukacinės aplinkos sąlygos. Edukacinės studentą įgalinančios studijuoti aplinkos veikimas ir jos ryšys su kitų pedagoginių sistemų aplinkomis. ESIST aplinkos veikimo tyrimo metodologija. ESIST aplinkos veikimas: skirtingų mokslo sričių modulių realizavimo analizė — 4. Gamtos mokslų mokymuisi imli edukacinė aplinka (MIFED): dvigubo paradigminio virsmo fenomenas. Gamtos mokslų žinių socialinė reikšmė žinių ir besimokančioje visuomenėje: universiteto vaidmuo ir galimybės. Normatyvinės ir interpretacinės paradigmų derinimas – naujas požiūris į fizikos studijas universitete. MIFED aplinkos principai fizikos ir edukacijos mokslų paradigmų virsmo kontekste. MIFED aplinka ir jos kūrimo pagrindai. MIFED aplinkos raiškos ir jos poveikio tyrimo metodologijos pagrindimas.MIFED aplinkos raiška universitetinėse biomedicinos studijose — 5. Mokymąsi skatinanti universiteto bibliotekos edukacinė aplinka. Universiteto bibliotekos edukacinės aplinkos santykis su studento mokymosi aplinka universitete. Mokymąsi įgalinančių sąlygų kūrimas universiteto bibliotekos edukacinėje aplinkoje. Informacinės kompetencijos ugdymo integravimas į universitetines studijas – esminis studentų mokymąsi bibliotekoje įgalinantis veiksnys. Universiteto bibliotekos institucinės charakteristikos, edukacinės aplinkos lygiai ir jos dalyvių sąveika. Studento mokymosi aplinkos susiformavimo iš universiteto bibliotekos edukacinės aplinkos modelis. Veiksniai, darantys įtaką studentų mokymosi aplinkoms universiteto bibliotekos edukacinėje aplinkoje. Studentų mokymosi aplinkų susiformavimo bibliotekos edukacinėje aplinkoje tyrimas — 6. Universiteto dėstytojo edukacinės kompetencijos ir mokymosi aplinkų santykis. Universiteto dėstytojo edukacinė kompetencija. Universiteto dėstytojo mokymosi aplinkos: jų santykio su dėstytojo edukacine kompetencija teoriniai aspektai. Lietuvos universitetų dėstytojų edukacinės kompetencijos ir mokymosi aplinkų santykio tyrimas — Universiteto edukacinės galios perspektyva: apibendrinimas, išvados, rekomendacijos — Literatūros sąrašas — Apie autorius — Summary.
Keywords:
LT
Universitetas; Aukštasis mokslas; Globalizacija.
EN
Lithuania; University; Higher Education; Globalization.
Related Publications:
- Academic freedom and its expression in the universities all over the world / Agnė Juškevičienė, Rasa Nedzinskaitė. Bildungswissenschaft auf der Suche nach globaler Identität. Frankfurt, M.: Lang-Ed., 2013. P. 485-504.
- Akademinės laisvės raiška visuomenėje ir akademinėje bendruomenėje / Agnė Juškevičienė, Rasa Nedzinskaitė. Pedagogika. 2012, 107, p. 42-52.
- Būsimųjų pedagogų socialinis dalyvavimas aukštosios mokyklos gyvenime kaip ugdymo(si) karjerai prielaida / Darius Rekis. Tiltai. 2011, Nr. 3 (56), p. 137-149.
- Challenges to consider when implementing the learning paradigm in digital environments / Vilma Sukacke. ALTA'18. Pažangios mokymosi technologijos ir aplikacijos. Žaidybinimas švietime : konferencijos pranešimų medžiaga, 2018 m. gruodžio 5 d. / edited by Danguole Rutkauskiene and Reda Bartkute. Kaunas: Technologija, 2018. P. 60-67.
- Competence conditions enabling education in pre-school education establishments : parents’ evaluation / Skaistė Kovienė. Problems of education in the 21st century. 2017, vol. 75, no. 2, p. 157-169.
- Dėstytojų inovacinės veiklos lygiai diegiant kooperuotų studijų metodą / Edita Jezerskytė. Studijos šiuolaikinėje visuomenėje. 2013, Nr. 4(1), p. 125-133.
- Educational empowerment of battered women: what knowledge do they really need? / Edita Gelbūdienė. Society. Integration. Education. 2019, vol. 3, p. 199-208.
- Educational empowerment of collaborative learning at the university / Palmira Juceviciene, Jurgita Vizgirdaite. Socialiniai mokslai. 2012, Nr. 1 (75), p. 41-52.
- Educational environments for students’ organizational learning / Palmira Juceviciene, Gintare Valineviciene. Socialiniai mokslai. 2015, Nr. 1 (87), p. 64-73.
- Estijos ir Lietuvos aukštojo mokslo reformos po Nepriklausomybės atkūrimo: lyginamasis aspektas / Loreta Andziulienė. Scientific research in education / editing: Liudmila Rupšienė, Rūta Girdzijauskienė. Klaipėda: Klaipėdos universiteto leidykla, 2017. P. 5-22.
- Europos šalių technologijų mokytojų rengimo programų turinio analizė / Ariana Numgaudienė, Birutė Žygaitienė. Pedagogika. 2014, 113, p. 112-122.
- Innovative activity of a university teacher and its content in the context of study programme development / Edita Jezerskyte. Socialiniai mokslai. 2011, Nr. 1 (71), p. 53-61.
- Inovatyvių studijų metodų adaptavimas: iššūkis šiandieniniam dėstytojui / Lina Gaižiūnienė. Scientific research in education. Vol. 2 / editing: Rūta Girdzijauskienė, Liudmila Rupšienė, Lilia Žukauskienė. Klaipėda: Klaipėdos universiteto leidykla, 2018. P. 32-43.
- Kokios kūno kultūros dėstytojo savybės nepatinka studentams? / Vida Ivaškienė, Jurgita Čepelionienė. Sporto mokslas. 2014, Nr. 2 (76), p. 45-48.
- Kokybinio tyrimo strategijos taikymas projektuojant vadovų kompetencijų ugdymo(si) modelį : duomenų rinkimo ir analizės metodų pagrindimas / Julija Melnikova. Kokybiniai edukaciniai tyrimai: teorijos, duomenų rinkimas ir analizė / mokslo redaktorė ir sudarytoja Audronė Juodaitytė. Šiauliai: Šiaulių universiteto leidykla, 2012. P. 188-207, 403-404.
- Leadership as a new competence of a school principal / Jolanta Navickaitė. Spring University. Changing education in a changing society. 2011, 1, p. 58-72.
- Lietuvių imigrantų savivaldaus mokymosi patirtis / Irena Leliūgienė, Lina Petrašiūnaitė, Rima Jerušaitienė. Pedagogika. 2011, 104, p. 70-78.
- Lietuvos aukštojo mokslo ir jo įvaizdžio kaita rinkos ekonomikos sąlygomis / Rimantas Dapkus, Andrius Lazauskas, Aušra Lisinskienė, Aistė Barbora Ušpurienė. Ekonomika ir vadyba: aktualijos ir perspektyvos. 2014, Nr. 3 (35) p. 98-106.
- Lietuvos mokslo ir studijų plėtros iki 2030 m. įžvalgos: kritinė analizė ieškant realiausio aukštojo mokslo raidos scenarijaus / Nijolė Putrienė, Snieguolė Vaičekauskienė. Pedagogika. 2014, 114, p. 16-31.
- Managerial factors conditioning the collaborative learning environment in the university studies / Jurgita Vizgirdaite, Laura Fridrikaite. Socialiniai mokslai. 2012, Nr. 2 (76), p. 61-73.
- Mokyklos vadovo lyderystė vykstančių švietimo pokyčių kontekste / Jolanta Navickaitė. Acta paedagogica Vilnensia. 2012, t. 29, p. 35-46.
- Mokytojas kaip esminis mokymosi kokybės veiksnys: asmeninių priemonių plotmė / Elvyda Martišauskienė. Acta paedagogica Vilnensia. 2016, t. 36, p. 87-98.
- Mokslo ir studijų ryšio konceptualizavimo prielaidos / Rita Vaičekauskaitė, Dalius Serafinas. Tiltai. 2013, Nr. 3 (64), p. 201-219.
- Oficialaus ir paslėpto curriculum raiška aukštojo mokslo studijų edukacinėse aplinkose taikant mokymosi bendradarbiaujant principus / Gintarė Valinevičienė, Jovita Starkutė. Tiltai. 2018, Nr. 1 (79), p. 77-93.
- Possibilities of popular music application enhancing music education in the context of school learners' socialisation / Asta Rauduvaitė. Strategien der Lehrerbildung : zur Steigerung von Lehrkompetenzen und Unterrichtsqualität / Gerd-Bodo von Carlsburg (Hrsg./ed.). Frankfurt am Main: Peter Lang Edition, 2016. P. 619-632.
- Probleminio mokymosi proceso privalumai ir trūkumai : dėstytojų požiūris / Liudmila Kirikova, Raimonda Brunevičiūtė, Dalija Gudaitytė, Vaclovas Šveikauskas, Irmantas Ramanauskas. Santalka: filologija, edukologija. 2013, t. 21, Nr. 1, p. 24-34.
- Reconsidering university educational environment for the learners of Generation Z / Evelina Jaleniauskienė, Palmira Jucevičienė. Socialiniai mokslai. 2015, Nr. 2 (88), p. 38-53.
- Socialinio darbo praktikos bendruomenėje organizavimas mokymosi mokytis kompetencijos ugdymo aspektu : studentų požiūris / Valdonė Indrašienė, Justinas Sadauskas. Socialinis darbas. 2013, t. 12, Nr. 2, p. 261-272.
- Studijų, grindžiamų skirtingomis edukacinėmis paradigmomis, kokybės vertinimo parametrai / Jūratė Valuckienė. Studijos šiuolaikinėje visuomenėje. 2012, Nr. 3(1), p. 274-285.
- Šeimos, kaip edukacinės aplinkos, poveikis pradinių klasių mokinių fiziniam aktyvumui / Donatas Gužauskas, Saulius Šukys. Sportinį darbingumą lemiantys veiksniai. 2017, Nr. 10, p. 15-21.
- The Content of school principal's innovative activity: relationships between legislative framework and school practice / Brigita Janiunaite and Vaida Budreckiene. Socialiniai mokslai. 2013, Nr. 3 (81), p. 65-72.
- The Expression of a principal's transformational leadership during the organizational change process : a case study of Lithuanian general education schools / Jolanta Navickaitė. Problems of education in the 21st century. 2013, vol. 51, p. 70-82.
- Transformational leadership: is it easy to be visionary and oriented to empowering organization community and distributing leadership? A case study of Lithuanian general education schools / Jolanta Navickaitė, Rūta Dačiulytė, Jolanta Urbanovič. Human resources management and ergonomics. 2015, vol. 9, no. 1, p. 66-82.
- Universiteto administracijos ir studentų reikalavimai dėstytojo kompetencijai / Danguolė Razmaitė, Džeraldas Dagys. Pedagogika. 2014, 114, p. 42-53.
- Universiteto edukacinės aplinkos ir studento asmeninės mokymosi aplinkos sąveikos veiksniai naudojant saityną 2.0 / Gintarė Valinevičienė. Informacijos mokslai. 2013, t. 63, p. 91-112.
- Veiksmingos mokymo(si) aplinkos kūrimo prielaidos / Agnė Brandišauskienė. Edukologijos inžinerijos link / sudarė ir parengė Elvyda Martišauskienė. Vilnius: Lietuvos edukologijos universiteto leidykla, 2015. P. 367-423.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/50005
Updated:
2020-05-22 20:10:46