Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knyga / Book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Universiteto edukacinė galia: atsakas XXI amžiaus iššūkiams
Publication Data:
Kaunas : Technologija, 2010.
Series:
Mokslinės monografijos : MM serija
Contents:
Įvadas — 1. Universiteto edukacinė galia ir jos kompleksiškumas. Universiteto edukacinės galios samprata. Mokymasis: priklausomybė ar savivaldumas? Edukacinės ir mokymosi aplinkos — 2. Aukštojo mokslo masiškėjimas ir universiteto edukacinė galia. Aukštasis mokslas – edukacinis reiškinys ir visuomenės institucija. Elitinio ir masinio aukštojo mokslo bruožai. Koncepcijų, įprasminančių elitinio aukštojo mokslo kaitos į masinį aukštąjį mokslą, sąveika. Elitinio aukštojo mokslo tapimo masiniu proceso parametrai. Lietuvos kelias į masinį aukštąjį mokslą: iššūkiai universiteto edukacinei galiai — Edukacinė studentą įgalinanti studijuoti (ESIST) aplinka. Edukacinės studentą įgalinančios studijuoti aplinkos koncepcija. Studijuoti įgalinančios edukacinės aplinkos sąlygos. Edukacinės studentą įgalinančios studijuoti aplinkos veikimas ir jos ryšys su kitų pedagoginių sistemų aplinkomis. ESIST aplinkos veikimo tyrimo metodologija. ESIST aplinkos veikimas: skirtingų mokslo sričių modulių realizavimo analizė — 4. Gamtos mokslų mokymuisi imli edukacinė aplinka (MIFED): dvigubo paradigminio virsmo fenomenas. Gamtos mokslų žinių socialinė reikšmė žinių ir besimokančioje visuomenėje: universiteto vaidmuo ir galimybės. Normatyvinės ir interpretacinės paradigmų derinimas – naujas požiūris į fizikos studijas universitete. MIFED aplinkos principai fizikos ir edukacijos mokslų paradigmų virsmo kontekste. MIFED aplinka ir jos kūrimo pagrindai. MIFED aplinkos raiškos ir jos poveikio tyrimo metodologijos pagrindimas.MIFED aplinkos raiška universitetinėse biomedicinos studijose — 5. Mokymąsi skatinanti universiteto bibliotekos edukacinė aplinka. Universiteto bibliotekos edukacinės aplinkos santykis su studento mokymosi aplinka universitete. Mokymąsi įgalinančių sąlygų kūrimas universiteto bibliotekos edukacinėje aplinkoje. Informacinės kompetencijos ugdymo integravimas į universitetines studijas – esminis studentų mokymąsi bibliotekoje įgalinantis veiksnys. Universiteto bibliotekos institucinės charakteristikos, edukacinės aplinkos lygiai ir jos dalyvių sąveika. Studento mokymosi aplinkos susiformavimo iš universiteto bibliotekos edukacinės aplinkos modelis. Veiksniai, darantys įtaką studentų mokymosi aplinkoms universiteto bibliotekos edukacinėje aplinkoje. Studentų mokymosi aplinkų susiformavimo bibliotekos edukacinėje aplinkoje tyrimas — 6. Universiteto dėstytojo edukacinės kompetencijos ir mokymosi aplinkų santykis. Universiteto dėstytojo edukacinė kompetencija. Universiteto dėstytojo mokymosi aplinkos: jų santykio su dėstytojo edukacine kompetencija teoriniai aspektai. Lietuvos universitetų dėstytojų edukacinės kompetencijos ir mokymosi aplinkų santykio tyrimas — Universiteto edukacinės galios perspektyva: apibendrinimas, išvados, rekomendacijos — Literatūros sąrašas — Apie autorius — Summary.
Related Publications:
- Academic freedom and its expression in the universities all over the world. Bildungswissenschaft auf der Suche nach globaler Identität. Frankfurt, M.: Lang-Ed., 2013. P. 485-504.
- Akademinės laisvės raiška visuomenėje ir akademinėje bendruomenėje. Pedagogika. 2012, 107, p. 42-52.
- Būsimųjų pedagogų socialinis dalyvavimas aukštosios mokyklos gyvenime kaip ugdymo(si) karjerai prielaida. Tiltai. 2011, Nr. 3 (56), p. 137-149.
- Challenges to consider when implementing the learning paradigm in digital environments. ALTA'18. Pažangios mokymosi technologijos ir aplikacijos. Žaidybinimas švietime: konferencijos pranešimų medžiaga, 2018 m. gruodžio 5 d. Kaunas: Technologija, 2018. P. 60-67.
- Competence conditions enabling education in pre-school education establishments: parents’ evaluation. Problems of education in the 21st century. 2017, vol. 75, no. 2, p. 157-169.
- Dėstytojų inovacinės veiklos lygiai diegiant kooperuotų studijų metodą. Studijos šiuolaikinėje visuomenėje. 2013, Nr. 4(1), p. 125-133.
- Educational empowerment of battered women: what knowledge do they really need?. Society. Integration. Education 2019, vol. 3, p. 199-208.
- Educational empowerment of collaborative learning at the university. Socialiniai mokslai. 2012, Nr. 1 (75), p. 41-52.
- Educational environments for students’ organizational learning. Socialiniai mokslai. 2015, Nr. 1 (87), p. 64-73.
- Estijos ir Lietuvos aukštojo mokslo reformos po Nepriklausomybės atkūrimo: lyginamasis aspektas. Scientific research in education. Vol. 1. Klaipėda: Klaipėdos universiteto leidykla, 2017. P. 5-22.
- Europos šalių technologijų mokytojų rengimo programų turinio analizė. Pedagogika. 2014, 113, p. 112-122.
- Innovative activity of a university teacher and its content in the context of study programme development. Socialiniai mokslai. 2011, Nr. 1 (71), p. 53-61.
- Inovatyvių studijų metodų adaptavimas: iššūkis šiandieniniam dėstytojui. Scientific research in education. Vol. 2. Klaipėda: Klaipėdos universiteto leidykla, 2018. P. 32-43.
- Kokios kūno kultūros dėstytojo savybės nepatinka studentams?. Sporto mokslas. 2014, Nr. 2 (76), p. 45-48.
- Kokybinio tyrimo strategijos taikymas projektuojant vadovų kompetencijų ugdymo(si) modelį: duomenų rinkimo ir analizės metodų pagrindimas. Kokybiniai edukaciniai tyrimai: teorijos, duomenų rinkimas ir analizė. Šiauliai: Šiaulių universiteto leidykla, 2012. P. 188-207, 403-404.
- Koncepto "Edukacinė aplinka" kaita ir iššūkiai. Pedagogika. 2023, 151, 3, p. 52-69.
- Leadership as a new competence of a school principal. Spring University. Changing education in a changing society. 2011, 1, p. 58-72.
- Lietuvių imigrantų savivaldaus mokymosi patirtis. Pedagogika. 2011, 104, p. 70-78.
- Lietuvos aukštojo mokslo ir jo įvaizdžio kaita rinkos ekonomikos sąlygomis. Ekonomika ir vadyba: aktualijos ir perspektyvos. 2014, Nr. 3 (35) p. 98-106.
- Lietuvos mokslo ir studijų plėtros iki 2030 m. įžvalgos: kritinė analizė ieškant realiausio aukštojo mokslo raidos scenarijaus. Pedagogika. 2014, 114, p. 16-31.
- Managerial factors conditioning the collaborative learning environment in the university studies. Socialiniai mokslai. 2012, Nr. 2 (76), p. 61-73.
- Mokyklos vadovo lyderystė vykstančių švietimo pokyčių kontekste. Acta paedagogica Vilnensia. 2012, t. 29, p. 35-46.
- Mokymo(si) aplinkos kaitos prasmių suvokimas: mokytojų veiklos pokyčiai kuriant pamokų turinį. Studijos - verslas - visuomenė. 2022, 7, p. 145-157.
- Mokytojas kaip esminis mokymosi kokybės veiksnys: asmeninių priemonių plotmė. Acta paedagogica Vilnensia. 2016, t. 36, p. 87-98.
- Mokslo ir studijų ryšio konceptualizavimo prielaidos. Tiltai. 2013, Nr. 3 (64), p. 201-219.
- Oficialaus ir paslėpto curriculum raiška aukštojo mokslo studijų edukacinėse aplinkose taikant mokymosi bendradarbiaujant principus. Tiltai. 2018, Nr. 1 (79), p. 77-93.
- Possibilities of popular music application enhancing music education in the context of school learners' socialisation. Strategien der Lehrerbildung: zur Steigerung von Lehrkompetenzen und Unterrichtsqualität. Frankfurt am Main: Peter Lang Edition, 2016. P. 619-632.
- Probleminio mokymosi proceso privalumai ir trūkumai: dėstytojų požiūris. Santalka: filologija, edukologija. 2013, t. 21, Nr. 1, p. 24-34.
- Reconsidering university educational environment for the learners of Generation Z. Socialiniai mokslai. 2015, Nr. 2 (88), p. 38-53.
- Saityno 2.0 panaudojimas universitete: edukacinių technologijų magistrantūros atvejis.. Tiltas į ateitį. 2013, Nr. 1 (7), p. 34-40.
- Socialinio darbo praktikos bendruomenėje organizavimas mokymosi mokytis kompetencijos ugdymo aspektu: studentų požiūris. Socialinis darbas. 2013, t. 12, Nr. 2, p. 261-272.
- Studentų įsivertinimo edukacinė vertė. Pedagogika. 2021, 143, 3, p. 195-222.
- Studijų, grindžiamų skirtingomis edukacinėmis paradigmomis, kokybės vertinimo parametrai. Studijos šiuolaikinėje visuomenėje. 2012, Nr. 3(1), p. 274-285.
- Šeimos, kaip edukacinės aplinkos, poveikis pradinių klasių mokinių fiziniam aktyvumui. Sportinį darbingumą lemiantys veiksniai. 2017, Nr. 10, p. 15-21.
- The Content of school principal's innovative activity: relationships between legislative framework and school practice. Socialiniai mokslai. 2013, Nr. 3 (81), p. 65-72.
- The Expression of a principal's transformational leadership during the organizational change process: a case study of Lithuanian general education schools. Problems of education in the 21st century. 2013, vol. 51, p. 70-82.
- Transformational leadership: is it easy to be visionary and oriented to empowering organization community and distributing leadership? A case study of Lithuanian general education schools. Human resources management and ergonomics. 2015, vol. 9, no. 1, p. 66-82.
- Universiteto administracijos ir studentų reikalavimai dėstytojo kompetencijai. Pedagogika. 2014, 114, p. 42-53.
- Universiteto edukacinės aplinkos ir studento asmeninės mokymosi aplinkos sąveikos veiksniai naudojant saityną 2.0. Informacijos mokslai. 2013, t. 63, p. 91-112.
- Veiksmingos mokymo(si) aplinkos kūrimo prielaidos. Edukologijos inžinerijos link. Vilnius: Lietuvos edukologijos universiteto leidykla, 2015. P. 367-423.
- Žmonių su negalia socialinės kompetencijos vystymą įgalinančios edukacinės aplinkos organizavimas: socialinių paslaugų centro atvejis.. Tiltas į ateitį. 2013, Nr. 1 (7), p. 58-65.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/50005
Updated:
2025-05-05 17:02:32