Šeimos, kaip edukacinės aplinkos, poveikis pradinių klasių mokinių fiziniam aktyvumui

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Šeimos, kaip edukacinės aplinkos, poveikis pradinių klasių mokinių fiziniam aktyvumui
In the Journal:
Keywords:
LT
Fizinis ugdymas / Physical education; Vaikai / Children.
Summary / Abstract:

LTReguliarus fizinis aktyvumas ir sportavimas prisideda tiek prie vaikų fizinės, tiek socialinės, tiek ir emocinės raidos. Kita vertus, jau paauglystės metais vaikų fizinis aktyvumas pradeda mažėti. Prastėjantys vaikų fizinio aktyvumo rezultatais skatina gilintis į šią problemą kuomet tik pradedama lankyti mokykla. Kadangi šiame amžiuje ypatingai svarbus šeimos veiksnys, straipsnyje analizuojamas palankios edukacinės aplinkos šeimos kontekste poveikis pradinių klasių mokinių fiziniam aktyvumui. Straipsnio tikslas - atskleisti šeimos, kaip edukacinės aplinkos, poveikį pradinių klasių mokinių fiziniam aktyvumui skatinti. Siekiant atsakyti į keliamą tyrimo tikslą buvo atlikta mokslinės literatūros analizė ir apibendrinimas. Mokslinės literatūros analizė atskleidė, kad gyvenamoji fizinė aplinka ir jos išnaudojimas gali turėti poveikį vaikų fiziniam aktyvumui. Gyvenamųjų patalpų plotas, erdvės išplanavimas, įrangos namuose išdėstymas ir naudojimosi jais taisyklės gali veikti vaikų fizinį aktyvumą namuose. Vaikų fiziniam aktyvumui svarbi tėvų parama. Tėvų parama apima rūpinimąsi reikalinga mankštinimui apranga ir įranga, vaikų skatinimą, asmeninį dalyvavimą stebint vaikų sportavimą. Svarbus asmeninis tėvų su sveikata susijęs elgesys tiek asmeniškai, tiek kartu su vaikais reguliariai mankštinantis. Atvirkščiai, tėvų nepakankamas fizinis aktyvumas neigiamai veikia vaikų laisvalaikio fizinį aktyvumą. Kita vertus, tėvai stokoja žinių apie laisvalaikio fizinį aktyvumą. Tai veikia tiek jų asmeninį elgesį bei riboja paramą vaikams skatinant juos būti fiziškai aktyviais.Mokslinės literatūros analizė atskleidė, kad šeimos poveikis vaikų fiziniam aktyvumui susijęs tiek su gyvenamąja aplinka, o ypač su tėvų parama vaikus skatinant būti fiziškai aktyviais bei asmeniniu elgesiu. Be to, mokslinių šaltinių analizė atskleidė, kad stokojama vaikų fizinį aktyvumą skatinančių programų įtraukiant į jas tėvus. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Edukacinė aplinka; Fizinis aktyvumas; Pradinių klasių mokiniai; Educational environment; Physical activity; Primary school students.

ISSN:
2538-7944
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/83049
Updated:
2020-10-21 22:05:40
Metrics:
Views: 101
Export: