Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knyga / Book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Neįgaliųjų dalyvavimas darbo rinkoje: profesinio rengimo ir profesinės adaptacijos sąveika
Alternative Title:
Participation of the disabled in the labour market: an interaction between vocational training and adjustment
Publication Data:
Šiauliai : Všį Šiaulių universiteto leidykla, 2004.
Contents:
Įvadas. Neįgaliųjų dalyvavimas darbo rinkoje kaip praktinė ir mokslinė problema — 1. Neįgaliųjų profesinio rengimo paradigmos, modeliai, jų taikymas praktikoje. Socioekonominiai pokyčiai Lietuvoje ir neįgaliųjų profesinio rengimo švietimo politikos aspektai. Nuo klinikinės link socialinės neįgaliųjų ugdymo paradigmos: nauji probleminiai klausimai. Neįgalių jaunuolių ugdymo paradigmų refleksijos Lietuvoje ypatumai. Neįgalių jaunuolių profesinio rengimo modeliai. Neįgalių asmenų profesinis rengimas: tradicijos ir inovacijos. Neįgalių jaunuolių profesinio rengimo palaikymo mechanizmai. Nežymiai sutrikusio intelekto asmenų profesinio rengimo konkrečių modelių tyrimo metodika. Realizuotų nežymiai sutrikusio intelekto jaunuolių profesinio rengimo modelių raiškos ypatumai. Profesinio rengimo modelių praktinis realizavimas: atvejo aprašymas — II. Neįgaliųjų profesiniai ir gyvenimiškieji lūkesčiai, jų formavimas. Neįgalių asmenų profesinių interesų ir profesinio savęs realizavimo galimybių sąveika. LRPRC auklėjamosios veiklos turinio bei metodų ir LRPRC ugdytinių profesinių ir gyvenimiškųjų lūkesčių ryšio tyrimo metodika. LRPRC auklėjamosios veiklos turinio bei metodų ir LRPRC ugdytinių profesinių ir gyvenimiškųjų lūkesčių ryšys. Gyvenimiškųjų įgūdžių susiformavimas: atvejų aprašymas — Ш. Neįgalių asmenų profesinės adaptacijos dinamika. Neįgalių asmenų profesinės adaptacijos veiksniai: tyrimų Lietuvoje duomenys. Sėkmingos neįgalių jaunuolių profesinės adaptacijos prielaidos: kompleksiškumo link. Nežymiai sutrikusio intelekto asmenų, baigusių profesinio rengimo institucijas, psichosocialinės ir profesinės adaptacijos tyrimo metodika.Nežymiai sutrikusio intelekto asmenų, baigusių profesinio rengimo institucijas, psichosocialinės ir profesinės adaptacijos ypatumai. Neįgaliojo adaptacija darbo rinkoje: atvejų aprašymas — IV. Psichosocialinės neįgaliųjų profesinio rengimo ir adaptacijos aplinkos ypatumai. Socialinės nuostatos kaip elgesio ir sąveikos su neįgaliaisiais veiksnys. Nežymiai sutrikusio intelekto asmenų profesinio rengimo ir profesinės adaptacijos (švietimo, socialinės, darbo rinkos sistemų) dalyvių, susijusių su šiuo procesu, nuostatų tyrimo metodika. Nežymiai sutrikusio intelekto asmenų profesinio rengimo ir profesinės adaptacijos proceso dalyvių nuostatų analizė. Nežymiai sutrikusio intelekto asmenų profesinio rengimo pedagogų nuostatų savitumai. Neįgaliojo profesinė situacija, priklausanti nuo socialinių nuostatų: atvejų aprašymas — V. Neįgaliųjų profesinio rengimo ir profesinės adaptacijos sąveikos konstravimas: dalyvavimo kliūtys, galimybės ir pokyčių kryptingumas. Nežymiai sutrikusio intelekto jaunuolių profesinio rengimo modelių raiška ir jų pasirinkimo argumentacija. Socialinė parama kaip profesinio rengimo tęstinumas ir įprasminimas. Bendrieji gebėjimai kaip neįgalių jaunuolių savarankiškumo veiksnys. Psichosocialinės aplinkos savybės – kaip sistemų uždarumo ir atvirumo rezultatas. Neįgalių asmenų profesinio rengimo ir socialinės adaptacijos sociokultūrinė bei edukacinė patirtis Lietuvoje ir strateginiai sprendimai ateičiai — Išvados — Diskusija — Rekomendacijos — Priedas — Summary — Literatūra.
Related Publications:
- Darbdavių požiūris į mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, dalyvavimą ikiprofesinio rengimo procese. Pedagogika. 2012, 106, p. 91-99.
- Development of functional mathematical literacy of pupils with moderate special educational needs. Social welfare: interdisciplinary approach. 2014, Vol. 4(1), p. 96-108.
- Europos Sąjungos socialinė neįgaliųjų politika: žmogiškųjų išteklių diskursas. Jurisprudencija. 2005, Nr. 67 (59), p. 140-150.
- Gyvenimo kokybės pokyčiai sergant cukriniu diabetu: socialinių paslaugų poreikis. Sveikatos ir socialinių mokslų taikomieji tyrimai: sandūra ir sąveika. 2007, Nr. 3, p. 7-12.
- Integruotai ugdomų neįgaliųjų profesinio rengimo ir papildomo ugdymo sąveikos aspektai: pedagogų požiūris. Specialusis ugdymas. 2008, Nr. 1 (18), p. 148-157.
- Young people with physical disabilities at work in Lithuania: experiences and attitudes. Socialiniai tyrimai. 2014, Nr. 3 (36) p. 142-152.
- Judėjimo negalę turinčių asmenų profesinė motyvacija ir subjektyviai suvokiami (ne)sėkmingos integracijos į darbo rinką veiksniai. Specialusis ugdymas. 2007, Nr. 2 (17), p. 145-156.
- Judėjimo negalę turinčių moterų dalyvavimo profesinėje veikloje ypatumai. Socialinis darbas. 2010, t. 9, Nr. 1, p. 74-81.
- Judėjimo negalę turinčių žmonių socialinės atskirties raiška. Fizinio kūno atskirtis. Visuomenė: įvairovės link. Vilnius: Spaudmeta, 2010. P. 95-106.
- Legal aspects of people with disabilities. Mokslas ir praktika: aktualijos ir perspektyvos. 2014, p. 172-180.
- Lietuvos neįgaliųjų įtrauktis į aukštąjį mokslą ir darbo rinką: socialinės atsakomybės aspektas. Ekonomika ir vadyba. 2011, Nr. 16, p. 501-509.
- Negalę turinčių asmenų subjektyvieji nedarbo faktoriai: darbo motyvacijos aspektas. Specialusis ugdymas. 2006, Nr. 2 (15), p. 135-146.
- Negalios socialiniai vaizdiniai Lietuvos dienraščiuose. Socialinis darbas. 2013, t. 12, Nr. 1, p. 75-92.
- Negalios studijų kritinis diskursas sveikatos mokslų kontekste. Klaipėda : Klaipėdos universiteto leidykla, 2020. 155 p.
- Neįgaliųjų dalyvavimo darbo rinkoje motyvacijos prielaidos: įsidarbinimo galimybių vertinimas. Jaunųjų mokslininkų darbai. 2009, Nr. 1 (22), p. 103-108.
- Neįgaliųjų integracija į darbo rinką: padėties vertinimas ir užimtumo didinimo galimybės. Filosofija. Sociologija. 2012, t. 23, Nr. 2, p. 136-144.
- Neįgaliųjų profesinė karjera ir jos projektavimas: būklė ir galimybės. Profesinis rengimas: tyrimai ir realijos. 2008, Nr. 15, p. 159-166.
- Nežymiai sutrikusio intelekto asmenų, baigusių profesinio rengimo įstaigas, profesinės adaptacijos ypatumai. Pedagogika. 2007, 88, p. 57-62.
- Nežymiai sutrikusio intelekto mokinių profesinio mokymo pedagoginės psichologinės prielaidos. Kultūra - Ugdymas - Visuomenė. 2007, Nr. 2, p. 274-279.
- Nuostatų kaita kaimo bendruomenių veikloje. Ekonomika ir vadyba: aktualijos ir perspektyvos. 2008, Nr. 3 (12), p. 5-13.
- Obstacles to successful transition into the Lithuanian labour market: experiences of sensory disabled youth. Socialiniai tyrimai. 2015, Nr.1 (37), p. 76-90.
- Orumo samprata: neįgalių asmenų sutelktos grupės žvalgomojo tyrimo rezultatai. Jaunųjų mokslininkų darbai. 2009, Nr. 1 (22), p. 217-224.
- Profesinės reabilitacijos specialisto (tarpininko) profesinė kompetencija: teorinis modelis. Jaunųjų mokslininkų darbai. 2008, Nr. 2 (18), p. 35-40.
- Profesinio rengimo institucijų ugdytinių požiūris į integruotą neįgaliųjų ugdymą. Jaunųjų mokslininkų darbai. 2008, Nr. 2 (18), p. 50-54.
- Psichikos negalės vaizdinio visuomenėje ypatumai: darbinių gebėjimų aspektas. Tiltai. Priedas. 2005, Nr. 30, p. 112-119.
- Psichikos negalės vaizdinys visuomenėje. Sveikatos mokslai. 2005, Nr. 3, p. 68-73.
- Socialinės Europos kūrimas. Vilnius : Mykolo Romerio universiteto Leidybos centras, 2008. 227 p.
- Social risk group children education peculiarities: teachers and students attitude. Spring University. Changing education in a changing society. 2007, 2, p. 226-232.
- Socioedukaciniai tarpininkavimo įdarbinant neįgaliuosius aspektai: neįgaliųjų verslo plėtros centrų konsultantų patirtis. Jaunųjų mokslininkų darbai. 2010, Nr. 1 (26), p. 129-135.
- Sutrikusios regos moksleivių profesiniai ketinimai. Pedagogika. 2007, 87, p. 132-140.
- Teisės į sveikatos priežiūrą paradoksas. Klaipėda : Klaipėdos universiteto leidykla, 2020. 510 p.
- Tėvų, auginančių autizmą turinčius vaikus, požiūrio į vaiko ateitį naratyvas. Tiltai. 2018, Nr. 1 (79), p. 125-139.
- Training of general working physical skills of young adults with intellectual disabilities through an integrated physical capacity program. Social welfare: interdisciplinary approach. 2020, Vol. 10 (1), p. 121-131.
- Vaiko su negale savarankiškumo ugdymo šeimoje diskursas: monografija. Klaipėda : Klaipėdos universiteto leidykla, 2008. 217 p.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/43719
Updated:
2016-11-05 09:24:42