Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knyga / Book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Mokytojo autoriteto samprata Lietuvoje (1918-1940)
Publication Data:
Klaipėda : Klaipėdos universiteto leidykla, 2000.
Contents:
Įvadas — Mokytojo autoritetui keliamų reikalavimų veiksniai — Ugdymo sampratos veiksnys: Tradicinės ir modernios lietuvių pedagogų teorijos; Lietuvoje plintančios užsienio pedagoginės teorijos — Kraštui reikalingo žmogaus ugdymo tikslo įgyvendinimas — Laisvos, neutralios ir konfesinės mokyklos idėjų realizavimas — Mokytojo autoriteto susidarymo sąlygos — Mokytojo pašaukimas kaip pedagoginio autoriteto sąlyga — Pedagoginė savimonė — Savęs pažinimas — Mokinio pažinimas — Pedagoginis talentas — Mokytojo autoritetas – asmenybės ugdymo priemonė — Pedagoginio statuso funkcinio ir moralinio autoriteto samprata — Mokytojo autoriteto bruožai: Mokytojo idealas – žmoniškumas; Asmenybės inteligencija ir inteligentiškumas; Didaktinis kūrybingumas; Nuolatinis tobulinimasis; Tautiškumas — Mokytojo dorybės kaip jo autoriteto raiška: Pedagoginė meilė; Teisingumas; Veiklumas — Mokytojo autoriteto vaidmuo ugdymo vyksme — Mokytojo pasaulėžiūros ir autoriteto įtaka ugdymui — Dvasinių ir fizinių savybių dermės idėja neautoritarinio ugdymo teorijose — Autoritetingas mokytojas – jaunatvės jėgų puoselėtojas — Mokytojo autoriteto samprata 1918-1940 m. nūdienos ugdymo praktikos kontekste — Autoriteto definicija, struktūra — Autoriteto ypatumai — Autoriteto raiškos formos — Autoritetingo mokytojo vaidmuo neautoritarinio pobūdžio ugdymo procese — Išvados — Literatūra — Zusammenfassung — Pavardžių rodyklė.
Related Publications:
- Altruizmo fenomenas: konceptualieji teiginiai ir jaunimo ugdymas. Tiltai. Priedas. 2004, Nr. 25, p. 136-166.
- Altruizmo ugdymo Europos Sąjungoje perspektyvos. Lietuvių katalikų mokslo akademijos suvažiavimo darbai. 2005, t. 19, kn. 2, p. 847-864.
- Artistiškumas - mokytojo kūrybinės individualybės komponentas. Mokytojų ugdymas. 2004, Nr. 3, p. 58-70.
- Jonas Vabalas-Gudaitis - Lietuvių ikikrikščioniškosios pedagogikos istorikas. Pedagogika. 2012, 105, p. 113-121.
- Katalikiškosios gimnazijos Lietuvoje 1918-1940 m.: ugdymo kryptys, turinys, formos. Tiltai. Priedas. 2008, Nr. 38, p. 80-95.
- Kolegijų dėstytojų individualaus profesinio tapsmo modeliavimas (edukaciniai pagrindai). Pedagogika. 2005, 80, p. 15-20.
- Konfliktas kaip mokslinio pažinimo objektas. Acta paedagogica Vilnensia. 2005, t. 14, p. 157-168.
- Mokytojo autoriteto kaip pozityvaus ugdomojo veiksnio problema: teorija ir empirika. Mokytojų ugdymas. 2006, Nr. 6, p. 45-59.
- Mokytojo autoriteto problema šių dienų Lietuvoje. Pasaulis vaikui: ugdymo realijos ir perspektyvos. 2009, d. 1, p. 171-182.
- Mokytojų problemos 1918–1940 metų Lietuvos pedagoginėje spaudoje. Istorija. 2016, Nr. 101, p. 110-119.
- Mokytojų saviugda miesto ir kaimo sąlygomis: atšķirties problemos. Tiltai. Priedas. 2007, Nr. 36, p. 129-146.
- Mokslinis ugdymo(-si) veiksnių pažinimas mokykloje - pilietiškumo ugdymo požymis. Tiltai. 2011, Nr. 3 (56), p. 215-226.
- Nuolatinio mokymosi aspektas Žemaitės kūryboje. Pedagogika. 2006, 83, p. 80-86.
- Paauglių bendraamžių grupės - asmenybės ugdymo veiksnys. Soter. 2003, 11 (39), p. 161-176.
- Paauglių dvasingumas kaip pedagoginis reiškinys. Vilnius : Vilniaus pedagoginio universiteto leidykla, 2004. 225 p.
- Pedagoginis tapytojos Vidos Norkutės talentas: tarp individualizmo ir bendruomeniškumo. Vida Norkutė: slėpininga akvarelės meno magija. Vilnius : Lietuvos kultūros tyrimų institutas, 2022. P. 47-52.
- Specialiojo pedagogo profesinės motyvacijos veiksniai. Specialusis ugdymas. 2005, Nr. 2 (13), p. 139-149.
- Tautos tradicijos daraktorių veikloje, formuojant vertybių sistemą. Pedagogika. 2007, 88, p. 13-18.
- Teacher's position in Lithuanian society. Enkulturation durch sozialen Kompetenzerwerb. Frankfurt, M.: Lang, 2011. P. 323-337.
- Tendencies of parents and teachers influence on upbringing altruism among youths. Spring University. Changing education in a changing society. 2005, 2, p. 116-121.
- Teorinių dalykų reikšmė ugdant kompetentingą pedagogą. Tiltai. Priedas. 2006, Nr. 33, p. 37-39.
- Tikybos mokytojas - visavertės asmenybės ugdytojas. Tiltai. Priedas. 2002, Nr. 12, p. 189-228.
- Visuomenės nuomonė apie ikimokyklinio ugdymo pedagogų profesinį įvaizdį. Jaunųjų mokslininkų darbai. 2012, Nr. 4 (37), p. 75-81.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/71487
Updated:
2023-11-14 21:29:45