Mokslinis ugdymo(-si) veiksnių pažinimas mokykloje - pilietiškumo ugdymo požymis

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Mokslinis ugdymo(-si) veiksnių pažinimas mokykloje - pilietiškumo ugdymo požymis
Alternative Title:
Scientific knowledge of educational factors at school - the educational feature of public spirit
In the Journal:
Tiltai [Bridges] [Brücken]. 2011, Nr. 3 (56), p. 215-226
Keywords:
LT
Kompetencijos / Competencies; Pedagogai / Pedagogues; Pilietiškumo ugdymas / Civics education.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojama ugdymo(-si) veiksnių mokslinio pažinimo mokykloje reikšmė kaip pilietiškumo ugdymo prielaida. Istoriniu aspektu apžvelgiama ugdymo(-si) veiksnių mokslinio pažinimo svarba Lietuvos pedagogų darbuose. Istorinėse įžvalgose ir šiandienos mokslininkų tyrimuose bei nūdienos ugdymo kontekste analizuojama mokytojo tyrėjo kompetencija. Empiriniu tyrimu išryškinama šios kompetencijos sąsaja su pilietiškumo ugdymu. Mokytojo gebėjimas atrasti pilietiškumo ugdymo galimybių ir jas realizuoti ugdant pilietiškumą iliustruojamas mokytojo gebėjimu įžvelgti bei atlikti mokinių ugdymo(-si) poreikių tyrimus, išryškinti pilietiškumo ugdymo svarbą bei organizuoti aktualų mokyklos bendruomenei pilietiškumo ugdymą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kompetencija; Mokytojas; Mokytojas tyrėjas, pilietiškumo ugdymas; Pilietiškumo ugdymas; A competence; Education of the public spirit; The teacher researcher.

ENThe article analyses the meaning of knowledge of educational factors at school as the assumption of the education of the public spirit. The importance of educational factors of scientific knowledge in the works of Lithuanian teachers is viewed from the historic aspect. In the historic insights and in the research of contemporary scientists as well as in today’s educational context the competence of the teacher researcher is analyzed. With the help of empirical research the connection of this competence with the education of the public spirit is highlighted. The teacher’s ability to find the possibilities of the education of the public spirit and to realize them educating the public spirit is illustrated by the teacher’s ability to penetrate and perform the research on the student‘s needs of education, to highlight the importance of the education of the public spirit and also to organize a relevant education of the public spirit to the school community. [From the publication]

ISSN:
1392-3137; 2351-6569
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/30463
Updated:
2018-12-17 13:01:21
Metrics:
Views: 52    Downloads: 11
Export: