LTStraipsnyje atskleidžiami nerašytinės komunikacinės kompetencijos komponentai (subkompetencijos), aptariami šios kompetencijos, kaip svarbiausio nerašytinės komunikacinės kompetencijos komponento, rodikliai ir empiriniai požymiai, pristatomas jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaikų nerašytinės kalbinės kompetencijos modelis. Remiantis tyrimo, kuriame dalyvavo 1000 Lietuvos mokyklų trečiokų ir 52 jų mokytojai, duomenimis, aptariami jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaikų nerašytinės kalbinės kompetencijos ypatumai. Tyrimas atliktas įvairiose ugdymo institucijose skirtinguose Lietuvos regionuose.
ENThe article discloses the components (sub-competences) of the non-written communicative competence, presents the attributes of its expression, and analyzes the main non-written communicative competence components, presents the model of junior pupil‘s non-written linguistic competences. On the basis of the data of the research with the participation of 1000 primary school junior pupils (3 the formers) and 52 primary school teachers, the character of junior pupil‘s non-written linguistic competence is discussed and the results of the research are observed in the article. The research was conducted in different educational institutions in various regions of Lithuania.