Veiklos tarpkultūrinių kompetencijų aktualizavimas globalioje visuomenėje

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Veiklos tarpkultūrinių kompetencijų aktualizavimas globalioje visuomenėje
Alternative Title:
Actualization of the andragogues' intercultural competencies in the global society
In the Journal:
Andragogika. 2013, Nr. 1 (4), p. 70-83
Keywords:
LT
Suaugusiųjų mokymas / Adult education.
Summary / Abstract:

LTAndragogo veikla pirmiausia siejama su mokymosi visą gyvenimą poreikio realizavimu žmogaus ir visuomenės gyvenime. Šiame straipsnyje mokymasis visą gyvenimą analizuojamas holistiniu požiūriu (Papageorgiou, 2010), kuris nurodo į intensyvų ir nuolatinį mokymąsi įvairiose aplinkose, o tam reikalinga motyvacija ir gebėjimai, kurie pradedami formuoti jau ankstyvoje vaikystėje. Mokymosi visą gyvenimą koncepcija yra nuolat veikiama visuomenės raidos procesų. Tokie visuomenės raidos procesai, kaip globalizacija, kokybiškai keičia tarpkultūriškumo ir tarptautiškumo kategorijas. Globalioje visuomenėje andragogas, kaip ir bet kuris kitas žmogus, atsiduria tarpkultūrinėje erdvėje net neišeidamas iš namų. Todėl andragogo tarpkultūrinių kompetencijų svarba įgauna dar didesnį aktualumą. Straipsnyje teorinės analizės pagrindu nagrinėjama tarpkultūrinių kompetencijų struktūra ir jų integralumas andragogo kompetencijų kontekste. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Andragogas; Globalizacija; Tarpkultūrinė kompetencija; Tarpkultūriškumas; Tarptautiškumas; Andragogue; Globalization; Intercultural competence; Interculturalism; Iternationality.

ENGlobalisation is changing the categories of interculturalism and internationality. Interculturalism in the global society is perceived not only as cognition of cultural differences, but as the dialectics of the globalized and localized cultural relations. Andragogues’ activity is gaining new meanings in the intercultural globalization context; however there is a lack of systemic analysis. Thus, there are rising questions that are to be answered when preparing andragogues: what intercultural competencies are necessary in the andragogue’s activities, how to recognize and evaluate them, what factors to rely on in construction a model of the competencies development? In the article there is analyzed problem of globalization that implies importance of the intercultural competencies, revealed the structure of the intercultural competence and its relation to the andragogues’ competencies development. [From the publication]

ISSN:
2029-6894
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/53946
Updated:
2018-12-17 13:44:29
Metrics:
Views: 33    Downloads: 8
Export: