Studentų tarptautinės praktikos įgyvendinimas : situacijos analizė

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Studentų tarptautinės praktikos įgyvendinimas: situacijos analizė
Alternative Title:
Implementation of international students’ practice: situation analysis
In the Journal:
Studijos šiuolaikinėje visuomenėje. 2013, Nr. 4(1), p. 117-124
Keywords:
LT
Klaipėda. Klaipėdos kraštas (Klaipeda region); Norvegija (Norway); Lietuva (Lithuania); Ikimokyklinis ugdymas / Pre-school education; Vaikai / Children.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje pristatoma studentų tarptautinės praktikos įgyvendinimo situacijos analizė studentų požiūriu. Be to, pagrindžiama aukštojo mokslo tarptautiškumo aspekto integravimo į aukštojo mokslo tikslus ir funkcijas būtinybė. Tarptautinė praktika yra viena iš galimybių skatinti studentų tarptautinį mobilumą. Šios praktikos metu studentai susipažįsta su priimančios šalies institucijos darbo specifika, ugdymo turiniu, formomis. Darbas tarptautinės praktikos metu įgalina pažinti kitų šalių kultūrą, tradicijas, papročius, kurie yra reikšmingi pedagoginėse situacijose. Realus susidūrimas ir darbas komandoje su kitų kultūrų atstovais leidžia plėtoti tarpkultūrinę kompetenciją. Mokslinių šaltinių analizė atskleidė tarptautinės praktikos problematikos mokslinių tyrimų stygių. Todėl šiame straipsnyje keliamas probleminis klausimas: kaip patys studentai, dalyvaujantys tarptautinėse praktikose, vertina jos organizavimo ir vykdymo pagrindinius aspektus? Tyrimo objektas – studentų tarptautinės praktikos įgyvendinimas. Tyrimo tikslas – atskleisti studentų požiūrį į tarptautinės praktikos, atliktos Norvegijos ikimokyklinio ugdymo įstaigose, įgyvendinimą. Tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė, pusiau struktūruotas interviu. Straipsnyje pateikiami tyrimo, atlikto 2012 m. rugsėjo-spalio mėn., rezultatai. Tyrime dalyvavo keturios Klaipėdos universiteto Pedagogikos fakulteto Vaikystės pedagogikos studijų programos studentės. Tyrimui pasirinkta kokybinio tyrimo strategija.Kokybiniam tyrimui pasirinktas pusiau struktūruotas interviu metodas leido išgirsti, įsigilinti ir atskleisti studenčių, dalyvavusių tyrime, patirtį, gautą tarptautinių praktikų metu. Tyrimu nustatyta, kad visos studentės teigiamai vertina tarptautinės praktikos organizavimą. Praktikos metu studentės dalyvavo vaikų ugdymo procese ir galėjo jį palyginti su Lietuvos darželių vaikų ugdymo sistema. Taip pat studentės aktyviai dalyvavo vaikams skirtuose miesto renginiuose, kuriuose bendravo ne tik su vaikais, bet ir su tėvais, ir taip ugdė komunikacinę kompetenciją. Tarpasmeniniai santykiai su Norvegijos ikimokyklinių ugdymo įstaigų pedagogais leido studentams pasiekti užsibrėžtų praktikos tikslų bei įgyvendinti asmeninius ir profesinius lūkesčius. Studentai akcentavo, kad dalyvavimas tarptautinėje praktikoje turėjo didelę įtaką jų asmeniniam tobulėjimui, nuostatų ir požiūrio, elgesio kaitai, tarpkultūrinių žinių, įgūdžių formavimuisi, adaptacijai įvairiose kultūrinėse situacijose. Tačiau neišvengta ir problemų (kalbos barjeras, kultūriniai skirtumai, svetimtaučių nuostatų, vertybių suvokimas, neigiamas požiūris į svetimšalius, įgūdžių bendrauti ir dirbti tarpkultūrinėje aplinkoje neturėjimas). Tyrimai, atskleidžiantys studentų, dalyvavusių tarptautinėje praktikoje, patirtį, gali būti naudingi tobulinant studijų proceso ir tarptautinių praktikų organizavimą. Studentų nuomone, reikėtų dar labiau skatinti užsienio kalbų mokymąsi, atsižvelgus į organizuojamos praktikos vietos kalbinę aplinką supažindinti su esminiais kultūrų skirtumais, papročiais bei tradicijomis. [versta iš angliškos santraukos]Reikšminiai žodžiai: Ikimokyklinis ugdymas; Tarpkultūrinė kompetencija; Tarptautinė praktika; Intercultural competence; International practice; Nepateikiami; Pre-school education.

ENIn the article, there it analysed and presented students‘ approach towards the implementation of an international students’ exchange programme. There is also emphasised the necessity of the international integration of higher education into the aims and functions of the higher education. The international exchange programme is one of the opportunities to encourage students‘ international mobility. In such programme students learn about the particularities of studies, the curriculum and the methods of education at the institution of a country-recipient. Working in the international exchange programme enables to get to know about culture, traditions, customs, which are important to pedagogical situations. A real encounter and work in a team with the representatives of different cultures help to improve intercultural competences. The detected lack of scientific research on the issues of the international exchange programme was noticed, while analysing resources. Thus, this article raises the problematic issue: how are the main aspects of the organization and implementation of the international exchange programme assessed by students, who took part in such programmes. Subject of the study – the implementation of the students‘ international exchange programme. Aims of the study – to show students’ approach towards the implementation of the international exchange programme, which was completed at pre-school educational institutions in Norway. Methods of the study: analysis of resources, semi-structural interview. In the article, there are introduced results of the research, which was completed in September and October 2012. Four students of the Child‘s Pedagogy Study Programme from Klaipėda University the Faculty of Pedagogy took part in this research. The strategy of a quality research was selected.The method of the semi-structural interview of this strategy enabled to listen, deepen and reveal the experience of students, who had participated in research, based on the students‘ exchange programme abroad. The following issues were considered in the research. All students evaluated the organization of the international exchange programme positively. Whereas the students took part in the education process of children and could compare it with the educational system in kindergartens in Lithuania. Students also took an active part in the activities organized for children by local municipality, where they could communicate with children as well as their parents – in such a way increasing their communicative competences. Interpersonal relationship with Norwegian pedagogues of pre-school educational institutions helped to achieve aims of students‘ international exchange programme and implement personal and professional expectations. Students emphasised mostly that participation in the students‘ international exchange programme made some influence on their personal development, changes of attitude, views, behaviour, shaped international knowledge and experience. It also helped to familiarise themselves with different intercultural situations. There also have been problems (a language barrier, differences between different cultures, attitudes, values and virtues, negative attitude to the strangers, having no experience in intercultural environment). The research revealed the experience of students, who took part in the international exchange programme. Such experience can be useful in order to improve study programmes and students‘ international exchange programmes. In the students‘ opinion, it is necessary to encourage much more the learning of foreign languages, to introduce essential differences in culture, customs and traditions by to local linguistic environment when organizing the international students‘ exchange programme.

ISSN:
2029-431X
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/47513
Updated:
2017-03-10 14:13:23
Metrics:
Views: 30
Export: