Mokytojų nuomonės apie pasaulio pažinimo ugdymo(si) procesą inkliuzinio ugdymo klasėse

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Mokytojų nuomonės apie pasaulio pažinimo ugdymo(si) procesą inkliuzinio ugdymo klasėse
Alternative Title:
Teachers’ opinions on the process of (self) education in world study in an inclusive classroom
In the Journal:
Gamtamokslinis ugdymas [GU] [Natural Science Education]. 2014, vol. 11, No. 3, p. 9-22
Keywords:
LT
Pradinis ugdymas / Primary education; Specialusis ugdymas / Special education.
Summary / Abstract:

LTPradėjus integruoti mokinius, turinčius specialiųjų ugdymosi poreikių (SUP), iš specialiųjų į bendrojo ugdymo mokyklas, o taip pat ugdant inkliuziniu būdu, kilo klausimai apie pasaulio pažinimo ugdymo(si) proceso organizavimą. Tyrimu siekta atskleisti bendrojo ugdymo mokyklos pradinių klasių mokytojų nuomones apie pasaulio pažinimo dalyko ugdymo(si) proceso organizavimo sunkumus, kai bendroje klasėje ugdomi mokiniai, turintys specialiųjų ugdymosi poreikių. Buvo atlikta bendrojo ugdymo mokyklos pradinių klasių mokytojų apklausa pagal parengtą anketą. Nustatyta, kad pusė tyrimo dalyvių išsakė nuomones, kad pasirengdami pasaulio pažinimo pamokoms inkliuzinėse klasėse, patiria sunkumų, susijusių su pasaulio pažinimo ugdymo turinio pritaikymu, ugdymo priemonių ir metodų parinkimu, savarankiško darbo užduočių parengimu. Pasaulio pažinimo ugdymo(si) procesas inkliuzinėse klasėse, mokytojų nuomone, kelia sunkumų, kurie yra daugiau susiję su skirtingų gebėjimų mokinių ugdymo derinimu, individualios pagalbos teikimu, ugdymo metodų derinimu, dėmesingumu vaikui ir motyvacijos skatinimu. Dėmesį vaikui sunkiau rodyti, kai klasėje yra didesnis SUP mokinių skaičius. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Pradinių klasių mokytojai; Mokiniai, turintys specialiųjų ugdymosi poreikių; Inkliuzinis ugdymas; Pasaulio pažinimo ugdymo(si) procesas; Primary school teachers; Students with special educational needs (SEN); Inclusive education; World study.

ENWhen students with special educational needs (SEN) started to be educated in inclusive classrooms of the mainstream school, some issues concerning the organisation of the process of (self) education in the subject World Study came to the fore. The present research aims at revealing the views of mainstream primary school teachers on the difficulties of preparation for the classes on World Study and the process of organisation of (self) education, when students with SEN are educated in the same classroom. 62 mainstream primary school teachers took part in the research. The survey was conducted on the basis of a special questionnaire. It was established that half of the research participants expressed the opinion that they experience difficulties in preparing for the World Study classes in inclusive classrooms. The difficulties are in adapting the content of education, in the choice of teaching aids and methods, in preparing tasks for independent study. The difficulties caused by the preparation for World Study in inclusive classrooms, in teachers’ opinion, are related more to the education of different ability students, provision of individual support, combining teaching methods, giving attention to the student and stimulation of motivation. It is more difficult to give attention to every student with the greater number of students with SEN. The process of education is also made more difficult due to the fact that students with SEN are seldom active and very rarely can work independently. [From the publication]

ISSN:
1648-939X; 2669-1140
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/92142
Updated:
2022-03-04 17:53:18
Metrics:
Views: 19    Downloads: 3
Export: