Pradinių klasių mokytojų muzikinės kompetencijos ypatumai

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Pradinių klasių mokytojų muzikinės kompetencijos ypatumai
In the Journal:
Pedagogika. 2004, 70, p. 9-13
Keywords:
LT
Meninis ugdymas / Art education; Mokytojų ugdymas / Teacher education; Pradinis ugdymas / Primary education.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje nagrinėjami pradinių klasių mokytojų muzikinės kompetencijos ypatumai. Pateikiami apklausos rezultatai (apklausti 204 pradinių klasių mokytojai). Išanalizavus atliktus tyrimus aiškėja, jog muzikinio ugdymo padėtis nėra džiuginanti, o viena iš priežasčių, kodėl taip atsitinka, yra menka pradinių klasių mokytojų muzikinė kompetencija ir silpnas muzikinis pasirengimas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Pradinės klasės; Muzikos mokytojų kompetencija; Primary schools teachers musical competency.

ENThe research allows making conclusions that the musical situation at an elementary school is unsatisfactory. One of the reasons is musical competence of elementary school teachers. The programme of music for an initial class of a comprehensive school presents high requirements to musical competence. The teachers should own knowledge in the field of the theory and history of music, methods of musical education, singing and instrumental playing skills, to known modern children’s repertoire, and to own alive speech. With this purpose, 204 teachers of elementary schools from all over Lithuania were interrogated. They have expressed their point of view about music, handicaps for conducting musical lessons, problems of teachers training and lack of musical contents. [From the publication]

ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/8039
Updated:
2018-12-17 11:20:51
Metrics:
Views: 33    Downloads: 7
Export: