LTStraipsnyje teoriškai analizuojami kompetencijų ir mokyklos vadovų kompetencijų sampratų pagrindimai. Išnagrinėjus mokslinius straipsnius, galima teigti, jog kompetencija turi būti suvokiama kaip sugebėjimas praktinėse situacijose taikyti pagrindinius tam tikro turinio principus ir technikas, o mokyklos vadovo kompetencija pasireiškia per profesines žinias, mokėjimus bei įgūdžius, gebėjimą atlikti tam tikrą funkciją mokykloje. Taip pat atlikta mokslinių straipsnių ir Lietuvos strateginių dokumentų analizė leido išskirti pagrindines kompetencijų grupes, kurias turi turėti mokyklos vadovas. Svarbiausios ir reikšmingiausias mokyklos vadovo kompetencijų grupės yra bendrosios kompetencijos (komunikavimo, lyderystės, mokėjimo mokytis, bendravimo ir bendradarbiavimo) bei specialiosios kompetencijos, tokios kaip vadybinių žinių, žmonių išteklių valdymo, teisės žinių išmanymas išmanymas. Raktiniai žodžiai: mokyklų vadovai, kompetencija, mokyklos vadovų kompetencija, vadovavimas mokyklai.
ENThe article theoretically analyses the rationale for the concepts of competencies and competencies of school leaders. After analysing the scientific articles, it can be stated that competence must be perceived as the ability to apply the basic principles and techniques of certain content in practical situations, and the competence of a school leader is expressed through professional knowledge, skills and ability to perform a certain function in school. The analysis of scientific articles and Lithuanian strategic documents also allowed to identify the main groups of competencies that the head of the school must have. The most important and significant groups of competencies of a school leader are general competencies (communication, leadership, ability to learn, communication and cooperation) and special competencies such as knowledge of managerial knowledge, human resource management, legal knowledge. Key words: School leaders, Competence, School leaders’ competence, School leadership.