Bendrojo ugdymo mokyklų vadovų kompetencijų reikšmingumas

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Bendrojo ugdymo mokyklų vadovų kompetencijų reikšmingumas
Alternative Title:
Significance of headmaster’s managerial competencies in comprehensive schoools
In the Journal:
Socialinis ugdymas [Social Education]. 2017, Nr. 2 (46), p. 89-102
Keywords:
LT
Pagrindinis ugdymas / Basic Secondary Education; Valdymas / Management.
Summary / Abstract:

LTStraipsnio tikslas – įvertinti vadybinių kompetencijų reikšmingumo lygmenį bendrojo ugdymo mokyklose. Laikomasi požiūrio, kad mokyklų vadovų kompetencijos daro reikšmingą įtaką švietimo procesui ir yra vienas iš svarbiausių veiksnių, užtikrinančių mokyklų veiklos – švietimo politikos ir strateginio planavimo, švietimo proceso, personalo, materialinių ir finansinių šaltinių valdymo – efektyvumą. Kompetencijų komponentų įvertinimui naudotas autorės parengtas ekspertinio vertinimo klausimynas. Taikytas kriterijų rangavimo metodas, kai pačiam svarbiausiam kriterijui suteikiamas aukščiausias rangas. Kiekvienam klausimui įvertinti atliktas ekspertų nuomonių suderinamumo vertinimas naudojant Kendalo konkordancijos koeficientą. Tyrimo rezultatai parodė, kad reikšmingiausios ir didžiausią įtaką mokyklos veiklos rezultatams daro šios kompetencijos: vadovo pasitikėjimas savimi ir savo veiklos tikslingu kryptingumu; konceptualus mąstymas; mokymosi visą gyvenimą nuostata; gebėjimas formuoti komandas; gebėjimas išklausyti ir išgirsti; gebėjimas formuoti švietimo įstaigos strateginę kryptį bei įgyvendinti veiksmingą personalo politiką; gebėjimas stiprinti bendruomenės nuostatą, kad kiekvienas mokinys gali pasiekti gerų mokymosi rezultatų; gebėjimas remti iniciatyvas, prisidedant prie švietimo sistemos tobulinimo. [parengta pagal anglišką santrauką]Reikšminiai žodžiai: Bendrojo ugdymo mokyklų vadovai; Ekspertinis vertinimas; Vadybinės kompetencijos; Comprehensive school headmasters; Expert evaluation; Managerial competencies.

ENAim of the article is to present the insights of carried survey on evaluating the level of significance of managerial competencies in comprehensive schools. The approach that head teachers’ managerial competency highly influences the process of education and is one of the most important factors ensuring efficiency of school activities such as educational policy and strategic planning, educational process, management of human, material and financial resources has been followed. Researcher self-made questionnaire for expert evaluation was used to measure competency components. The significance, specified as the most important, was assessed by ranking procedure. The Kendall coefficient of concordance has been used to assess the agreement among raters for every ranked question. The results revealed that the most significant head teachers’ competencies which highly influence the results of school activity areas are the following: self-confidence and self-reliance; conceptual thinking; lifelong learning; the ability to form teams; the ability to perceive; the ability to form the strategic direction and implement effective staff policy; the ability to strengthen the attitude of the community that each student can reach a success in the learning process; the ability to support initiative by contributing to the improvement of education system. [From the publication]

DOI:
10.15823/su.2017.14
ISSN:
1392-9569; 2351-6011
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/69290
Updated:
2020-07-28 20:26:09
Metrics:
Views: 61    Downloads: 20
Export: