Suaugusiųjų mokymosi prieinamumo modeliavimas: subjektyvieji ir objektyvieji veiksniai

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
  • Lietuvių kalba / Lithuanian
  • Anglų kalba / English
Title:
Suaugusiųjų mokymosi prieinamumo modeliavimas: subjektyvieji ir objektyvieji veiksniai
Alternative Title:
Modelling the accessibility of adult learning: subjective and objective aspects
In the Journal:
Profesinis rengimas: tyrimai ir realijos [Vocational training: research and realities]. 2003, Nr. 6, p. 20-37
Notes:
LDB Open.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje pateikiama suaugusiųjų mokymo(-si) prieinamumo samprata, išskiriami objektyvieji ir subjektyvieji suaugusiųjų mokymo(-si) prieinamumo aspektai, pateikiama dirbančiųjų ir bedarbių mokymo(-si) prieinamumo raidos Lietuvoje ir Europos Sąjungos šalyse analizė, išryškinant šio proceso reikšmę svarbiems socialinės ir ekonominės raidos veiksniams - užimtumo ir žmogiškųjų išteklių konkurentiškumo skatinimui. [Iš leidinio]

ENArticle provides the concept of the accessibility of adult education, discerns the objective and subjective aspects of the accessibility of adult education, presents the research of the trends of training/learning accessibility for the employees in the industry and for the unemployed in Lithuania and refers to the experience of the EU countries in this field, stressing the importance of the adult education accessibility to the social and economical development and, in particular to the enhancement of the employability and competitiveness of the human resources. [From the publication]

ISSN:
1392-6241; 2029-8447
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/50290
Updated:
2020-04-11 13:39:58
Metrics:
Views: 36    Downloads: 1
Export: