Pedagogų bendradarbiavimas inkliuzinio ugdymo kontekste

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
  • Lietuvių kalba / Lithuanian
  • Anglų kalba / English
Title:
Pedagogų bendradarbiavimas inkliuzinio ugdymo kontekste
Alternative Title:
Teacher collaboration in the context of inclusive education
In the Journal:
Specialusis ugdymas. 2012, Nr. 2 (27), p. 99-110, 111-123 (anglų kalba). [Special Education]
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje pristatomas kiekybinės prieigos tyrimas, kuriuo siekta atskleisti pedagogų ir specialiųjų Pedagogų bendradarbiavimo ypatumus, tenkinant mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius inkliuzinio ugdymo kontekste. Identifikuotos pozityvios pedagogų ir specialiųjų pedagogų nuostatos į tarpusavio bendradarbiavimą ir mokymą bendradarbiaujant bei atskleistos pedagogų bendradarbiavimo patirtys mokykloje. Nustatyta, jog labiausiai pedagogus bendradarbiauti su kolegomis skatina poreikis geriau pažinti ugdytinio specialiuosius ugdymosi poreikius ir gauti vertingų patarimų dėl tolesnio ugdymo. Tai lemia ir dažniausiai taikomą bendradarbiavimo formą - konsultacijas, kurios užtikrina dalijimąsi žiniomis ir informacija, tačiau mažai orientuoja į aktyvesnes ir geresnę ugdymo kokybę užtikrinančias mokymo bendradarbiaujant veiklas.

ENPaper presents a quantitative research study that revealed the specifics of collaboration between pedagogues and special educators in meeting the special educational needs of students in the context of inclusive education. Positive attitudes of pedagogues and special educators were identified towards their collaboration and collaborative teaching and their collaboration experiences at school were revealed. It was established that teachers are highly stimulated to collaborate with their colleagues through the need to discern the special educational needs of their students and to receive useful advice regarding their further education. This also determines the most frequently used collaboration form - consultations, which ensure the sharing of knowledge and information, but hardly orient towards the more active collaborative teaching activities necessary for the provision of quality education.

ISSN:
1392-5369; 2424-3299
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/44989
Updated:
2025-02-25 11:25:38
Metrics:
Views: 247    Downloads: 126
Export: