Individualaus ir grupinio socialinio darbo metodų derinimas dirbant su vaikais iš rizikos šeimų vaikų dienos centruose

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Individualaus ir grupinio socialinio darbo metodų derinimas dirbant su vaikais iš rizikos šeimų vaikų dienos centruose
Alternative Title:
Harmonization of individual and group methods of social work while working with children from risk families
In the Journal:
Socialinis darbas [Social Work]. 2010, t. 9, Nr. 2, p. 40-47
Keywords:
LT
Socialinis darbas / Social work; Vaikai / Children.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojama mažai tyrinėta socialinio darbo sritis: socialinio darbo metodai, taikomi dienos centruose, dirbant su vaikais iš socialinės rizikos šeimų. Esant poreikiui efektyvinti socialinį darbą su socialinės rizikos šeimomis ir jose augančiais vaikais, svarbiausi tampa tikslingai taikomi darbo metodai, galintys visapusiškai atliepti tikslinės grupės poreikius. Nors siekiant spręsti šiuolaikinės visuomenės socialines problemas formuojama integracinė metodų tradicija, vis dėlto išlieka nusistovėjęs metodų skirstymas į individualų, grupinį ir bendruomeninį darbą. Šių metodų pasirinkimas ir taikymas priklauso nuo daugelio veiksnių: tikslinės grupės, organizacijos pobūdžio, teikiamų paslaugų, darbuotojų kompetencijos bei kt. Kokybinio tyrimo metu buvo siekta atskleisti individualaus ir grupinio darbo metodų derinimo ypatumus, dirbant su vaikais iš socialinės rizikos šeimų dienos centruose. Apklausti ekspertai buvo atrinkti vadovaujantis specializacijos, išsilavinimo ir institucijos kriterijais. Tyrimu atskleistas vaikų iš socialinės rizikos šeimų poreikių daugiasluoksniškumas bei kompleksiškumu pasižymintis socialinio darbo modelis. Siekiant visapusiškai atliepti vaiko poreikius taikomi vienas kitą papildantys individualaus ir grupinio darbo metodai, sukuriantys plačią ugdomąją erdvę, kurioje vaikai gali bendrauti įvairiuose komunikacijos lygiuose. Integralumu pasižymintis šių metodų derinys atskleidžia žmogaus kaip egzistencinės būtybės asmeninę ir socialinę dimensijas, kurių dėka vaikas gali ugdytis kaip socialinio veiksmo dalyvis ir kaip individuali asmenybė. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Individualus ir grupinis darbas; Socialinio darbo metodas; Socialinės rizikos šeima; Family of social risk; Individual social work; Social work methods; Social work with groups; Social works methods.

ENIn the article, the authors analyse the application of different social work methods while working with children from risk families in day centres. Purposeful and deliberate selection of social work methods makes prevention and intervention more effective and appropriate for the satisfaction of children needs. For the research, six experts were selected for an unstructured interview. Three respondent selection criteria were used: specialization (a person working in a day centre with children from risk families for no less than one year and using both individual and group methods), education (university level education in social sciences: social work, social pedagogy or psychology) and institution (working in Christian Non-Governmental Organizations). The qualitative data were analysed following the traditional process – transcription, rephrasing, coding, categorization, generalization. The results of the research show that day centres apply the complex social work model integrating both individual and group methods, what confirms the conception of the system theory. This model developed as a result of a constant and precise analysis of client needs and the methods used. Experts acknowledge that generally methods should not be differentiated between better and worse; their application depends on particular situation and clients. Individual work is used when a child is in a crisis, when it is necessary to know a child and his or her situation better, while group work allows undertaking more educative activities, develops communication, integrative and social skills. The integrity of methods allows disclosing personal and social dimensions of a human being in the existential sense, what leads to the development of a more harmonized and holistic personality. [From the publication]

ISSN:
1648-4789; 2029-2775
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/32987
Updated:
2018-12-17 12:54:49
Metrics:
Views: 338    Downloads: 146
Export: