Verslumo, kaip asmenybės savybės, identifikacija moksleivių populiacijoje

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Verslumo, kaip asmenybės savybės, identifikacija moksleivių populiacijoje
Alternative Title:
Enterprise and its identification as a personal quality in the students' population
In the Journal:
Socialiniai tyrimai [Social Research]. 2004, Nr. 1 (4), p. 103-112
Keywords:
LT
Šiauliai. Šiaulių kraštas (Šiauliai region); Lietuva (Lithuania); Mokiniai /School students; Verslas / Business.
Summary / Abstract:

LTSiekiant didinti šalies konkurencingumą, norint spręsti ekonomines ir psichosocialines problemas, žmogaus žinios, kūrybiškumas ir verslumas, kaip asmenybės savybė, tampa tokie pat svarbūs veiksniai kaip ir kapitalas, darbo jėga, žemė ir gamtos ištekliai. Tyrimo tikslas – atliekant standartizuotą apklausą raštu, empiriškai ištirti verslumo, kaip asmenybės savybės, raišką Šiaulių miesto aukštesniųjų klasių moksleivių populiacijoje. Apdorojus tyrimo duomenis, išryškėjo vidinių statistinių ryšių struktūra, leidžianti tvirtinti, kad pavyko sudaryti verslumo, kaip asmenybės struktūros, teorinį modelį, susidedantį iš šešių struktūrinių komponentų: „racionalaus ekspresyvumo“, „gebėjimo lyderiauti“, „gebėjimo greitai ir racionaliai priimti sprendimus“, „orientacijos į naudą ir pinigus“, „smalsumo“, „determinuotumo“. Faktorinės analizės koeficientų reikšmės rodo, kad struktūriniai komponentai yra svarbiausi tiriant verslumo, kaip asmenybės savybės, struktūros raišką. Šių išvadų validumą patvirtina faktas, kad daugelis minėtų savybių yra būdingos realiai įvairiomis smulkiajam verslui priskiriamomis veiklomis užsiimantiems respondentams. Nustatyta, kad egzistuoja statistiškai reikšmingas tiesioginis statistinis ryšys tarp respondentų mokymosi įsivertinimo ir verslumo kaip jų asmenybių savybės: aukštas savo pasiekimų vertinimas, kurį lemia geri respondento mokymosi rezultatai, yra koherentiškas verslumui.Reikšminiai žodžiai: Verslumas; Asmenybės savybės; Moksleiviai; Enterprise; Personal quality; Students.

ENThe article presents the research which regards and explores the enterprise as a psychosocial phenomenon. The article aims at identifying the enterprise as a personal quality. The enterprise is also considered to be a part of political strategy, especially when political and economic situation is changing. However, the biggest attention is paid not to the enterprise as an activity but to the enterprise as a personal quality. As far as this aspect is concerned, there is little information in scientitic literature as well. The research identifies different enterprise forms in different schools. Gymnasium students are more prone to the enterprise; thus, the experience of teaching enterprise at gymnasiums can be applied implementing life long learning ideas. [From the publication]

ISSN:
1392-3110; 2351-6712
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/31626
Updated:
2018-12-17 11:25:11
Metrics:
Views: 25    Downloads: 7
Export: