Žinių vadybos įtaka tobulinant organizacijos kompetencijas

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Žinių vadybos įtaka tobulinant organizacijos kompetencijas
Alternative Title:
Knowledge management influence on developing organizational competences
In the Journal:
Informacijos mokslai. 2010, t. 52, p. 14-22
Keywords:
LT
Kultūra / Culture; Mokymas ir mokymasis / Teaching and learning; Nuolatinis mokymasis; Organizacijos aplinka; Organizacijos kompetencijos; Organizacijos kultūra; Žinių vadyba; Žinių vadyba, organizacijos kompetencijos, nuolatinis mokymasis, organizacijos aplinka, organizacijos kultūra.
EN
Continuous learning organization; Continuous learning; Knowledge management; Organization culture; Organizational competence; Organizational competences; Organizational culture; Organizational environment; Organizational environmental; Organizational excellence.
Summary / Abstract:

LTŠiuolaikinės konkurencijos sąlygomis organizacijos privalo tapti lanksčios, kūrybingos, inovatyvios ir kompetentingos, kad įgyvendintų savo siekius ir išsiskirtų rinkoje. Padidėjęs ekonominis ir socialinis žinių vaidmuo keičia organizacijų ir jų aplinkos apibrėžtis papildant jas atitinkamai: žinių organizacijų, žinių aplinkos sąvokomis, kurios apibūdina ne tik aplinkos sudėtingumą, bet ir jos įtaką organizacijų veiklai. Žinios savaime nėra konkurencinis pranašumas, o priklauso nuo gebėjimo įgytas kompetencijas pritaikyti praktinėje organizacijų veikoje. Žiniomis pagrįstu požiūriu į kompetenciją pabrėžiama, kad organizacija, siekdama konkurencinio sėkmingumo, skatinti žinių atnaujinimą, turi modeliuoti žinių vadybos procesus, kuriais skirtingų individų kūrybiškumas, sukauptos žinios, patirtis būtų įtraukiama į organizacijos veiklą tobulesniems produktams ir paslaugoms kurti. [Iš leidinio]

ENThe article describes the standpoint of competences upheld by knowledge, emphasizing that organization reaching for the competitive success needs to promote knowledge renewal, create and model the processes of knowledge management. This helps to developing individual creativity, organizational knowledge and experience into organizational work, creation of improved products and facilities. The problem-oriented analysis of competences and the evaluation of knowledge management measures helping to develop organizational competences reveals that not only deepening on and amplifying internal competences in an organization, but also the interaction among organizations when they exchange and share knowledge establishing the networks of competences are very important. The author's purely synergetic model of organizational competences and knowledge management demonstrates that the combination of competences upheld by knowledge and integrated into organizational products, facilities, processes and works becomes an essential space of knowledge management activities and guarantees successful organizational performance. [From the publication]

ISSN:
1392-0561
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/25076
Updated:
2018-12-17 12:41:32
Metrics:
Views: 22    Downloads: 13
Export: