Reklamos tekstų kompozicija

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Reklamos tekstų kompozicija
Alternative Title:
Structure of advertising texts
In the Journal:
Kalbotyra. 2000, t. 48 (1)- 49 (1), p. 111-121
Keywords:
LT
reklama; antraštė; įžanga; pagrindinis tekstas; informacinė dalis; reklamos tekstas.
EN
advertising; introduction; main text; slogan; advertising text.
Summary / Abstract:

LTReklama Lietuvoje palyginti naujas reiškinys, todėl išsamesnių jos tyrimų dar nėra, o štai užsienyje jau keli dešimtmečiai tiriami tokie reklamos aspektai: 1. Rinkos apimtis. 2. Reklamos žiniasklaidoje populiarumas. 3. Reklamos teksto struktūra. Pastaruoju metu trečioji kryptis susilaukė ypač didelio socialinės psichologijos ir psichologijos specialistų bei lingvistų dėmesio. Sukurta daug teorijų apie reklamos teksto rašymo procesą, įvairius jo etapus, apie tai, kokios savybės lemia reklamos kūrybingumą. Vieni tyrinėtojai teigia, kad geriausi tekstai parašomi meninio įkvėpimo minutę, o kiti - kad parašyti gerą tekstą reikia standartinės ir logiškos mąstysenos. Dar kiti sako, kad kūrybai svarbiausia - nesuvaldomas smalsumas, sunkus darbas ir platus akiratis. Tekstų kūrėjas turi vengti savo asmeninio požiūrio, nes tekstas turi veikti adresatą, o ne adresantą. Nors, žinoma, svarbus ir adresanto nusiteikimas, nes "jei patys tikėsite tuo, ką sakote, įtikinsite ir kitus". Autorius prieš pradėdamas rašyti tekstą turi atsakyti į lokius klausimus: kas yra ir gali būti prekė ar paslauga potencialaus pirkėjo sąmonėje, kuo ji skiriasi nuo kitų panašių prekių ar paslaugų, kuo jas pranoksta, kas ir kodėl ją gali pirkti arba dėl kokių priežasčių - nepirkti; pamąstyti, kaip supažindinti potencialius pirkėjus su preke, kaip pateikti jos charakteristiką, ypatumus, kainą ir adresą bei būdą, kaip ją įsigyti. Po tokio pasiruošimo tekstas jau priklauso nuo asmeninių autoriaus savybių, kurios lemia kalbos raiškos priemonių pasirinkimą.

ENOne of the aspects of advertising studies is the linguistic analysis of text. The composition of an audio advertisement text is similar to the composition of public language: introduction, the main text and the end (address or slogan). The texts do not necessarily have to consist of all the parts nor do they have to be presented in the said order. All depends on the advertised product and on the plan of presentation. Advertisement text writers pay special attention to the slogan; they make the greatest demands on it. [From the publication]

ISSN:
1392-1517
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/15008
Updated:
2018-12-17 10:42:37
Metrics:
Views: 140    Downloads: 31
Export: