Po pono ir tarno: lyderystės ir meistrystės dialektika

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knyga / Book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Po pono ir tarno: lyderystės ir meistrystės dialektika
Publication Data:
[Kaunas] : Kitos knygos, 2012.
Pages:
389 p
Series:
Acta humana : libri Universitatis Vytauti Magni
Notes:
Bibliografija ir pavardžių rodyklė.
Contents:
Įvadas — I. Poistorinis modeliavimas ir simbolinės mąstymo formos — II. Filosofinis galios aiškinimas. 2.1. Gimtis ir galia ; 2.2. Galia ir geismas ; 2.3. Geismas ir situacijos asambliažas ; 2.4. Neįmanomo fantazmas ; 2.5. Fantazmo-demono prisikėlimas ; 2.6. Simuliakrinių fancazmų verslininkai ; 2.7. Fantazmų fabrikai ir meistrystės susvetiminimas ; 2.8. Fantazijos ir fantazmų meistrų intervencijos į kasdienybę ; 2.9. Fantazmas ir istorijos variklis ; 2.10. Šmėklų lyderiavimas ; 2.11. Alternatyvios vaizduotės bendruomenės ir produktyvus susvetimėjimas ; 2.12. Pakeistinis mąstymas ir prijaukintos alternatyvos: jaukas ir susvetimėjimas ; 2.13. Rinka kaip mąstymo forma — III. Tarp gimties valios ir valdžios formos. 3.1. Racionalūs ir stichiški simboliniai mainai ; 3.2. Industrializuotos vaizduotės kūrinys: valdžios pavidalai ; 3.3. Anapus Iyderystės: Minotauras ir Pėdsekys ; 3.4. Ipodo vaikai ir Gutenbergo galaktikos pabaiga — IV. Laisvė ir būties meistrystė. 4.1. Dao ir metodas ; 4.2. Egzistencinis lyderis: anapus pono ir tarno ; 4.3. Egzistencinis maišto lyderis — V. Žaidimo meistras ir jo (ne)galia. 5.1. Ludimagister ribos ; 5.2. Dalyvaujančiojo sąžaismė ir jos nesatis ; 5.3. Ontinės saviraiškos meistrai ; 5.4. Žaidimas ir simbolinio kapitalo akumuliavimas — VI. Lyderių tipai politinėje antropologijoje. 6.1. Epizodinis meistras ties Iyderystės pagunda ; 6.2. Centrinis bendruomenės žmogus ; 6.3. Vadas ; 6.4. Dovanojimo galia ir meistrystė — VII. Herojai - pusdieviai ir tarsi antžmogiai. 7.1. Dievų palaiminti antikiniai herojai ; 7.2. Šventieji ir pranašai —VIII. Makiavelistas. 8.1. Machiavelli ir teisinio išsilaisvinimo dialektika ; 8.2. Makiavelistas versus ketmanai ir kaligulos; 8.3. Renesanso Florencijos Geisteswissenschaß ir šiuolaikinės jos recepcijos ; 8.4. Machiavelli apie fortūną ir jos numylėtinius ; 8.5. Makiavelizmo demonas virš Europos ; 8.6. Veidrodinio atspindžio valdovai 8.7. Kvazimakiaveliški "Krikštatėvio bibliotekėlės" patarimai lyderiams — IX. Avantiūriškasis cinizmas ant mito ir apšvietos ašmenų. 9.1. Cinizmas ir negatyvioji dialektika ; 9.2. Pasiaukojimo cinikas ar energijos tėkmės meistras? ; 9.3. Praraja tarp patyrusios ironijos ir jausmų: Puškino Eugenijus Oneginas ; 9.4. Cinikas: heterogeninio pasaulio skeptikas ; 9.5. Sloterdijko skandalingojo proto kritika ; 9.6. Spektakliškos visuomenės cinizmas ir alternatyvumo įgalinimas ; 9.7. Eretikai ir mefistofeliški lyderiai ; 9.8. Dovanojimo auka ir Didysis inkvizitorius ; 9.9. Pilietinis kinizmas — X. Nietzsche's (post)draminis viršžmogis. 10.1. Viršžmogis (Übermensch): meistro ir hegemono dialektika ; 10.2. Teigimas ir kilnumas amžinojo sugrįžimo akivaizdoje ; 10.3. Masės ir Übermensch šaltinis: Rosa Luxemburg ; 10.4. Atvira visuomenė ir Übermensch: George'as Sorosas — XI. Komunikacinio veiksmo meistrai ir alternatyvios bendruomenės. 11.1. Tolkienas ir nauji gyvenamieji pasauliai ; 11.2. Begalybės simbolinių pasaulių meistrai ir lyderiai ; 11.3. Simbolinių pasaulių stalkeriai — Apie autorių — Literatūra — Pavardžių rodyklė.
Summary / Abstract:

LTFilosofas dialektiškai tiria simbolinius pono ir tarno santykius, kuriuos šiandienos visuomenėje įkūnija lyderystės ir savanorystės idėjos. Autorius teigia, kad šiandien masiškai paplitusi lyderystės mada tęsia pono statuso išaikymo tradiciją, o savanorystės idėja kyla iš seno tarnystės ponui reiškinio. Savanoriai patys išsiugdo nesavarankišką protą, išmoksta suvaržyti mąstymą ir taip pagrindžia priklausomybę nuo korporacijų bei susvetimėjusių valdymo sistemų, o lyderiai tampa svarbiais pavyzdžiais, kaip turi elgtis nesavarankiškas protas. Pasiremdamas T. Adorno negatyviosios dialektikos principais, J. Baudrillardo, G. Deleuze visuomenės kritika, apšvietos ir mito, instituciškai toleruojamų samprotavimų ir laisviausių fantazijų, racionalaus sprendimo ir fantazmo dialektika, G. Mažeikis įtaigiai parodo, kad būtent lyderio ir savanorio, t.y. pono ir tarno, santykiai postmodernioje visuomenėje įtvirtina nelygiavertę galios struktūrą ir įteisina silpnesniųjų priklausomybę. Šią priklausomybę didina ne tik neoliberali lyderystės bei savanorystės ideologija, bet ir jai pajungtas švietimas bei kūrybinės industrijos, sėkmingai asistuojančios propagandai ir socialinei inžinerijai. [kitosknygos.lt]Reikšminiai žodžiai: Galia; Geismas; Lyderystė; Meistrystė; Valdžios formos; Simuliakrai; Cinizmas; Alternatyvios bendruomenės; Makiavelizmas; Power; Desire; Leadership; Mastery; Forms of government; Simulacra; Cynicism; Alternative communities; Machiavelism.

ISBN:
9786094270642
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/79640
Updated:
2020-08-08 18:42:33
Metrics:
Views: 60
Export: