Migracijos patirtis – pranašumas ar trūkumas Lietuvos darbo rinkoje

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Migracijos patirtis – pranašumas ar trūkumas Lietuvos darbo rinkoje
Alternative Title:
Being a return migrant – advantage or disadvantage in the Lithuanian labour market?
In the Journal:
Politologija. 2015, Nr. 2 (78), p. 58-93
Keywords:
LT
Darbas / Labour. Work; Migracija / Migration.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje nagrinėjama, kaip migracijos patirtis veikia grįžusių migrantų integraciją į Lietuvos darbo rinką. Jame pristatomi empiriniai 2013 m. grįžusių migrantų patirties, įgytos užsienyje, vertinimo Lietuvos darbo rinkoje tyrimo rezultatai, kurie remiasi reprezentatyviomis Lietuvos gyventojų, į Lietuvą gyventi grįžusių migrantų ir Lietuvos darbdavių apklausomis. Straipsnyje analizuojama, ar migracijos patirtis Lietuvos darbo rinkoje yra pranašumas, ir tikrinamos dvi hipotezės: pirma, kad migracijos patirtis dažniau yra pranašumas tiems, kurie užsienyje dirbo kvalifikuotus, t. y. išsimokslinimo ir profesinės patirties lygį atitinkančius darbus, antra, kad migracijos patirtis dažniau yra pranašumas su užsieniu labiau susijusiose įmonėse ir sektoriuose. Straipsnyje taip pat keliama idėja, jog paaiškinti gana skeptišką migracijos patirties vertinimą Lietuvos darbo rinkoje gali tai, kad grįžimas iš užsienio Lietuvos visuomenėje, įskaitant darbdavius, neretai yra suvokiamas kaip nesėkmės signalas. Galiausiai, remiantis tyrimo rezultatais, pateikiamos rekomendacijos Lietuvos migracijos politikai, pabrėžiant, kad reikėtų kur kas daugiau dėmesio skirti grįžusių migrantų integravimuisi ir imtis priemonių, kurios padėtų padidinti Lietuvos darbo rinkos imlumą užsienyje įgytai patirčiai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Migrantai; Darbo rinka; Darbo patirtis; Migrants; Labour market; Work experience.

ENThe paper explores how the integration of return migrants into the labour market of their home country is influenced by the migration experience – does it give an advantage to returnees? While migration scholars tend to focus on individual level factors behind the success of the integration of returnees, the paper argues that an important, although somewhat neglected, element is how the home country society in general and employers in particular perceive returnees and their migration experience. The paper draws on an empirical study of the Lithuanian case which is based on three representative surveys carried out in late 2013 among three different audiences in Lithuania: 1) adult population; 2) employers, and 3) returnees. The research revealed that almost all return migrants have acquired valuable knowledge and skills while abroad, which they expect to use in advancing their careers in Lithuania. Yet, many returnees feel that their new knowledge and skills are undervalued in Lithuania. Indeed, a somewhat unfavourable attitude towards return migrants and their migration experience exists in the Lithuanian society: more than half of employers in Lithuania and almost half of the population of Lithuania perceive return like a signal of failure, and employers who support this opinion are more likely to assess the migration experience as a disadvantage rather than an advantage. The returnee-unfriendly environment leads not only to the loss of potential benefits of the human capital, but also to the unsuccessful reintegration of returnees and, eventually, to their repeat migration. Therefore, the Lithuanian migration policy which aims mainly at encouraging return migration, instead of focusing largely on the migrants themselves and their migration decisions, should devote much more attention to the integration process of returnees and include measures for making the labour market more returnee-friendly. [From the publication]

DOI:
10.15388/Polit.2015.2.8241
ISSN:
1392-1681; 2424-6034
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/62737
Updated:
2018-12-17 14:03:59
Metrics:
Views: 31    Downloads: 13
Export: