Kurtuvėnų bažnyčios raida: nuo pirmosios XV a. iki Šv. apaštalo Jokūbo bažničios

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Kurtuvėnų bažnyčios raida: nuo pirmosios XV a. iki Šv. apaštalo Jokūbo bažničios
Alternative Title:
Development of the Church of Kurtuvėnai : From the First Church in the 15th Century to the St. Jacob the Apostile Church
In the Journal:
Menotyra . 2006, Nr. 3 (44), p. 12-21
Notes:
LDB Open.
Keywords:
LT
Kurtuvėnai; Nagurskiai; Sakralinė architektūra; Katalikų Bažnyčia; Klasicizmas
EN
Kurtuvėnai church
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje pristatoma Kurtuvėnų bažnyčios kaip institucijos raida nuo XV a. pabaigos iki XVIII a., kuomet Nagurskiai fundavo naujos bažnyčios statybas. Skirtingu metu Kurtuvėnuose veikė katalikų (1495–1557 m.; nuo1631 iki dabar) ir protestantų (1557–1631 m.) maldos namai. Iki 1799 m. visos bažnyčios buvo medinės. Šv. Apaštalo Jokūbo bažnyčia Kurtuvėnuose greičiausiai buvo trečias kulto statinys šioje vietovėje. Šios bažnyčios statyba tęsėsi nuo 1781 m. iki 1799 m. Bažnyčią suprojektavo Martynas Knakfusas, garsus XVIII a. architektas. Jis dalyvavo tik pirminiame bažnyčios projektavimo etape (iki 1783 m.). Atskirus Kurtuvėnų mūrinės bažnyčios statybos darbus prižiūrėjo meistrai: Tiksenas, Povilas Šaškauskas, Andrius Veiselis, Laurynas Simaška, Račkovskis ir kt. Nemažai eilinių mūrininkų samdyta iš Prūsijos. Vietos darbininkams patikėti tik pagalbiniai darbai. Kurtuvėnų bažnyčios statyboms naudota vietinė mediena ir plytos. Nemaža tikimybė, kad Kurtuvėnų bažnyčios mūriniuose rūsiuose buvo palaidotas jos fundatorius Žemaitijos pakamaris Jokūbas Nagurskių.

ENThe article presents the development of the Kurtuvėnai Church as an institution from the end of the 15th c. until the 18th c., when Nagurskiai allocated the funds necessary to construct a new church. The church was a Catholic (1495-1557; 1631 until now) and Protestant (1557-1631) prayer house in different periods. Up to 1799 all churches were wooden. The St. Jacob the Apostile brick church is most probably the third construction for worshiping in this region. The construction of the church lasted from 1781 to 1799. The church was designed by Marcin Knackfuss, a famous architect of the 18th century. He participated only in the first stage of the design project (1783). Different masters, like Tiksenas, Povilas Šeškauskas, Andrius Veiselis, Laurynas Simaška, and others supervised the construction of the church. Quite a number of bricklayers were hired from Prussia. Local workers did only subsidiary works. Local woods and bricks baked in Kurtuvėnai were used for the construction works. There is a great possibility that the founder of the church Jokūbas Nagurskis was buried in the brick cellars of the Kurtuvėnai church.

ISSN:
1392-1002, 2424-4708
Subject Area:
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/5908
Updated:
2020-03-28 17:28:36
Metrics:
Views: 12    Downloads: 3