Mokytojų saugumo mokykloje vertinimas

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Mokytojų saugumo mokykloje vertinimas
Alternative Title:
Evaluation of teachers' security at school
In the Journal:
Santalka: filologija, edukologija. 2011, t. 19, Nr. 1, p. 81-93
Keywords:
LT
Mokykla / School; Mokiniai / School students; Pedagogai / Pedagogues.
Summary / Abstract:

LTŠiuolaikinėje visuomenėje mokytojai ne tik jaučia psichologinį mokinių smurtą, bet ir vis dažniau patiria fizinę prievartą ar jaučiasi nesaugūs. Tai savo ruožtu apsunkina edukacinį procesą ir mažina mokytojų motyvaciją gerai atlikti savo pareigas. Straipsnyje, remiantis atlikto tyrimo duomenimis, analizuojama įvairių mokyklų tipų mokytojų savijauta šiuolaikinėje mokykloje. Parodoma, kad skirtingų tipų mokyklose mokytojų jaučiamo nesaugumo raiška yra skirtinga: pradinių mokyklų mokytojai labiausiai išgyvena ekonominį nesaugumą, pagrindinių mokyklų mokytojai jautriausiai išgyvena psichologinį ir ekonominį nesaugumą, o vidurinių mokyklų ir gimnazijų mokytojai jautriai reaguoja į psichologinį nesaugumą. Visų tipų mokyklose pastebima fizinio nesaugumo apraiškų, tačiau tiesiogiai nukreiptos prieš mokytojus jos būna išimtiniais atvejais. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Agresyvus elgesys; Mokiniai; Mokykla; Mokytojas; Mokytojų nesaugumas mokykloje; Mokytojų nesaugumas mokykoje; Economic insecurity; Physical insecurity; Psychological insecurity; Pupils; School; Teacher; Violence.

ENIn modern society teachers experience a significant increase in psychological as well as physical violence of pupils, which, consequently, aggravates the overall educational process and demotivates teachers to carry out their duties properly. On the basis of the research carried out, the article analyses feelings of teachers working in schools of different types and their reaction to experienced insecurity. It is shown that the manifestation of teachers' insecurity experienced at schools of different types is different: teachers of primary schools suffer from economic insecurity the most, teachers of basic schools suffer from economic and psychological insecurity, and teachers of secondary schools and gymnasiums suffer from psychological insecurity. [From the publication]

DOI:
10.3846/cpe.2011.09
ISSN:
2335-7711
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/32216
Updated:
2018-12-17 13:04:09
Metrics:
Views: 45    Downloads: 13
Export: