Mokyklos stresas ir mokyklos baimė: mokytojų nuomonių tyrimas

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Mokyklos stresas ir mokyklos baimė: mokytojų nuomonių tyrimas
Alternative Title:
Stress at School and the Fear of School: A Survey of Teachers’ Opinions
In the Journal:
Pedagogika. 2004, 70, p. 26-31
Straipsnis vokiečių k: Bildungsreform als Lebensreform. Frankfurt am Main: Lang, 2005 (Baltische Studien zur Erziehungs- und Sozialwissenschaft ; Bd. 13)
Keywords:
LT
Stresai (psichologija); Bausmė; Mokytojai.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje apžvelgiami įvairių šalių tyrimai, kuriais analizuoti mokyklos streso ir mokyklos baimės reiškiniai (mokytojų aspekto tyrimas), atliekama Lietuvos mokytojų tarpe vykdyto mokyklos streso ir baimės tyrimo apžvalga. Daromos išvados, kad Lietuvos mokytojai yra įtakojami mokyklos streso ir mokyklos baimės, ir tai susiję su: organizacijos struktūra ir klimatu, streso šaltiniais darbe, mokytojo vaidmeniu organizacijoje, pedagogine kompetencija, gebėjimu spręsti konfliktus, situacija šeimoje. Tyrimo rezultatai leidžia manyti, kad mokyklos stresas ir mokyklos baimė neigiamai įtakoja mokytojų fizinę, psichinę bei socialinę sveikatą ir yra žalingi individo, edukaciniu ir visuomeniniu aspektais. [Iš leidinio]

ENThe article reviews various studies that analysed the phenomena of stress at school and the fear of school (the teacher’s perspective) and provides an overview of the research on stress at school and the fear of school performed among the Lithuanian teachers. It is found that the Lithuanian teachers are under the influence of stress at school and the fear of school and that this is related to the following: the structure of and the atmosphere in the organisation; work-related stress; the teacher’s role in the organisation; the pedagogical competence; conflict-resolution skills; and family situation. The research results suggest that stress at school and the fear of school have a negative impact on the physical, psychic and social health of the teachers and are harmful to the individuals, the educational process and the society.

ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/8196
Updated:
2018-12-17 11:21:01
Metrics:
Views: 95    Downloads: 15
Export: