Bendrojo lavinimo mokyklos ugdymo turinio vertinimas lytinio ir lytiškumo ugdymo principų aspektu

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Bendrojo lavinimo mokyklos ugdymo turinio vertinimas lytinio ir lytiškumo ugdymo principų aspektu
Alternative Title:
Assessment of educational content of comprehensive school following the principles of chastity and moral sexual education
In the Journal:
Soter. 2009, 30 (58), p. 97-114
Keywords:
LT
Lytinis ugdymas / Sex education; Pedagogika / Pedagogy; Rizikingas elgesys / Risky behavior; Ugdymas / Education.
Summary / Abstract:

LTDėl nereglamentuoto ir pedagogiškai nepagrįsto lytinio švietimo paplitimo Lietuvoje dvi skirtingos rizikingos paauglių lytinės elgsenos prevencijos: pirminė, arba pedagoginė prevencija (lytinis ir lytiškumo ugdymas), ir antrinė - lytinis švietimas - dažniausiai sutapatinamos. Lytinis švietimas yra integruojamas į ugdymo turinį. Darbe sprendžiamas probleminis klausimas: kaip nustatyti rizikingos lytinės elgsenos pedagoginės prevencijos grynumą, išryškinant lytinio švietimo elementus ugdymo turinyje. Pasinaudojus pedagoginės prevencijos vertinimo parametrais - lytinio ir lytiškumo ugdymo principais - atliktas Rengimo šeimai bei lytiškumo ugdymo programos ir biologijos vadovėlių turinio vertinimas, kuris parodė, kad nėra prieštaros tarp lytinio ir lytiškumo ugdymo ir Rengimo šeimai bei lytiškumo ugdymo programos principų. Tačiau tirtų mokyklinių vadovėlių turinyje yra integruotų lytinio švietimo elementų, nederančių su lytinio ir lytiškumo ugdymo principais. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Lytinis ir lytiškumo ugdymas; Lytinis švietimas; Ugdymo turinys.; Lytinis ir lytiškumo ugdymas; Pedagoginė prevencija; Rizikinga lytinė elgsena; Chastity and moral sexual education; Pedagogical prevention; Risky sexual behaviour.

ENIt is not good in educational practice when two different preventions of adolescent risky sexual behaviour - pedagogical (chastity and moral sexual education) and sex education are not identified and separated. The work solves the following problematic issue: how to establish clarity of pedagogical prevention of early sexual relations and how to highlight the elements of sexual education. Methodology of evaluation of pedagogical prevention: presence or absence of dimensions - principles of chastity and sexual education - in education they are revealed in their constituent characteristics which are identified by the help of indicators. The evaluation of pedagogical prevention process of risky sexual behaviour through document analysis revealed that in the program "Preparation of the youth for family life and moral sexual education" (2007) there is no contradiction between the principles stated in them and principles of chastity and sexual education; but there is a contradiction between these principles in examined school textbooks. [From the publication]

ISSN:
1392-7450; 2335-8785
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/19330
Updated:
2018-12-17 12:25:57
Metrics:
Views: 50    Downloads: 10
Export: