LTStraipsnyje, remiantis mokslinės literatūros analize bei atliktu empiriniu tyrimu, pristatoma ugdomosios aplinkos įtakos pažinimo ugdymui(si) ikimokykliniame amžiuje tema. Tyrimo problema - kokią įtaką turi ugdomoji aplinka pažinimo ugdymui(si) ikimokykliniame amžiuje? Tyrimo objektas - ugdomosios aplinkos įtaka pažinimo ugdymui(si) ikimokykliniame amžiuje. Tyrimo tikslas – atskleisti ugdomosios aplinkos įtaką pažinimo ugdymu(si) ikimokykliniame amžiuje. Tyrimo uždaviniai: teoriškai pagrįsti ugdomosios aplinkos galimybes ikimokyklinio amžiaus vaikų paažinimo ugdymui(si); empiriškai atskleisti pedagogų požiūrį į ugdomosios aplinkos įtaką ikimokyklinio amžiaus vaikų pažinimo ugdymui(si). Tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė, apklausa žodžiu, gautų duomenų turinio (content) analizė. Tyrimo metu atskleista, kad pedagogai pripažįsta ugdomosios aplinkos reikšmę ugdant vaikų pažinimą. Pedagogai kuria ugdomąją aplinką ugdymo įstaigoje, supranta pažinimo ugdymo(si) svarbą ir sutinka, kad ugdomosios aplinkos kūrimas yra svarbus ne tik ugdymo įstaigoje, bet ir namuose. Pedagogai naudoja įvairius metodus pažinimo ugdymui(si), bendradarbiaudami kuria ugdomąją aplinką tiek namuose, tiek ugdymo įstaigoje, siekia, kad aplinka būtų natūrali ir praturtinta įvairiomis priemonėmis. Pedagogų manymu, svarbu kartu su šeimomis kurti efektyvias ugdomąsias aplinkas, atskleidžiant vaiko pomėgius ir gebėjimus. Reikšminiai žodžiai: bendradarbiavimas, ikimokyklinis amžius, pažinimas, ugdomoji aplinka.
ENThe article presents the topic of the influence of educational environment on cognitive development in pre-school age group, which is based on the analysis of scientific literature and an empirical study. The following problem for the research is formed: what is the influence of educational environment on cognitive development in pre-school age group? The object of the study is the influence of educational environment on cognitive development in pre-school age group. The aim of the study is to reveal the influence of the educational environment on cognitive development in pre-school age group. The objectives of the study are as follows: to theoretically justify the potential of educational environment for cognitive development in pre-school children; to empirically reveal teachers‘ attitudes towards the influence of educational environment on cognitive development in pre-school children. Research methods: analysis of scientific literature, oral survey, content analysis of the data obtained. The study reveals that educators recognise the importance of educational environment in the development of children‘s cognition. Educators create educational environment in educational institutions, understand the importance of cognitive development and agree that the creation of educational environment is important not only in the educational institution but also at home. Teachers use a variety of approaches to cognitive development, work collaboratively in order to create educational environment both at home and in educational insitutions, and strive to make the environment natural and enriched by a variety of means. Educators believe it is important to work with families in order to create effective educational environments that revealt the child‘s interests and abilities. Key words: cooperation, pre-school age, cognition, educational environment.