Priešmokyklinio amžiaus vaikų pažinimo kompetencijos ugdymas

Direct Link:
Collection:
Sklaidos publikacijos / Dissemination publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Priešmokyklinio amžiaus vaikų pažinimo kompetencijos ugdymas/-is įprastoje ir praturtintoje lauko aplinkoje
Alternative Title:
Development of the cognitive competence of pre-school aged children in a common and enriched outdoor environment
Summary / Abstract:

LTPriešmokyklinis ugdymas - visuotinis vienerių metų trukmės ugdymas, skirtas vaikams nuo 5 metų padėti subręsti mokyklai. Priešmokyklinio amžiaus vaikai turi įgyti kasdieniam gyvenimui, bei sėkmingam ugdymui/-si būtinų kompetencijų, kurios yra ugdomos/-si ne tik grupėje, bet ir lauko aplinkoje. Kasdien lauke vaiko praleistas laikas yra toks pat svarbus kaip ir ugdymas/- is grupėje. Švietimo aprūpinimo standartuose (2011) teigiama, jog mokymosi aplinka kuriama ir turtinama vadovaujantis funkcionalumo, šiuolaikiškumo, estetiškumo, žmogaus saugos ir ergonomikos principais. Tačiau LR švietmą reglamentuojančiuose dokumentuose (LR Švietimo įstatymas, 2011 m., 22 str.) dominuoja reikalavimai, susiję su vaiko globa, saugumu, sveikata. Edukacinis aspektas išreikštas silpnai, trūksta tikslesnių, aiškesnių rekomendacijų ugdomosios aplinkos įrengimui užtikrinti. Santykinai daug mažiau dėmesio skiriama ugdomosioms aplinkoms lauke. Daugelio ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą vykdančių įstaigų lauko ugdomoji aplinka neatitinka ar prieštarauja jau patvirtintiems reikalavimams. Prasminiai žodžiai: pažinimo kompetencija, ikimokyklinis amžius, praturtinta aplinka.

ENRelevance of the issue. The time a child spends outdoors is as important for his/her education as the time spent in the room. Outdoor environment is a natural environment for nature investigation. It is stated in the Education Provision Standard (2011) that learning environment should be created and enriched in accordance with the principles of functionality, modernity, aesthetics, safety and ergonomics. Educational aspect is not highlighted enough in the document, there is a lack of clear recommendations for the arrangement of educational environment and outdoor educational activities. The following concerns have been revealed: how does the development of the cognitive competence of pre-school children differ in a common and enriched outdoor environment. The article objective was to analyse how the development of the cognitive competence of prie-school children differs in a common and enriched outdoor environment. The research suggests that pre-school education institutions should be in the constant process of improving outdoor environment designing it for a child and his/her everyday life quality and welfare as the time a child spends outdoors is as important for his/her education as the time spent in the room. Outdoor environments of prie-school education institutions are very different. In some of them there are trees, grass, playgrounds with special facilities for prie-school children, the others are very poor. Pre-school teachers assign priority for developing cognitive competence indoors rather than outdoors. The main reasons are lack of facilities and unfavourable weather conditions. Teachers underestimate the effect of not planned and not structured children's games and activities.

ISBN:
9789955274971
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/101128
Updated:
2025-08-04 16:04:36
Metrics:
Views: 3
Export: