LTStraipsnyje atskleidžiamos žaidimo kaip vaiko socialinio, kultūrinio gyvenimo ir kūrybos filosofinės prasmės. Aptariamos mokslinių diskusijų ir debatų probleminės linkmės bei aprašomas jų turinys. Atskleidžiama, kokius žaidimo klausimus akcentavo Lietuvos ir užsienio mokslininkai, ieškodami jo kūrybinių, egzistencinių, kognityvinių prasmių. Atsakoma į klausimą: kodėl mokslininkai, apibūdindami žaidimą kaip vaiko gyvenamojo pasaulio projektą teigia, jog moksline prasme šis klausimas yra labai paradoksalus. Jo paradoksalumas aiškinamas taip: kuo daugiau gilinamasi į žaidimo prasmes, tuo daugiau lieka neatsakytų klausimų apie jį. Nagrinėjamos šios mokslinių debatų ir diskusijų linkmės: žaidimo socialinės, kultūrinės, kognityvinės, kūrybinės prasmės vaiko gyvenime; žaidimo sampratų ir požymių įvairovė; vaiko motyvacijos raiška žaidime; žaidimo pedagoginės sąlygos; konstrukto „žaidžiantys vaikai“ socialinės-filosofinės prasmės. Esminiai žodžiai: žaidimas, žaidimo prasmės, vaiko kūryba ir gyvenimo filosofija.
ENThe article revealed the game as a social and cultural child’s life and creative philosophical meaningfulness. Scientific discussion and debate problem directions are demonstrated, described their content. Disclosed: what game questions are highlighted in Lithuanian and foreign scientists’ research works in search of his creative, existential, cognitive meanings; why scientists describe the game as a child’s living world project, say that in the scientific meanings, this question is very paradoxical? The paradox interpreted as follows: the more delves into the meanings, the more questions remain unanswered. Issue of the scientific debate and discussion convergent: social, cultural, cognitive, creative meaningfulness of the game to a child’s life. The game features a variety of concepts and the child’s motivation for resolution in the game, the pedagogical conditions of the game, social – philosophical meaningfulness, and effective process of the game, adult’s role in it, the child’s sociocultural competence and expression in adult and children’s cultural possibilities / impossibilities. Keywords: game, meaningfulness of the game, child’s creation and life philosophy, scientific discussions, debate.