Bendrojo ugdymo mokyklos socialinio pedagogo galimybės taikyti mediaciją savo darbe

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Bendrojo ugdymo mokyklos socialinio pedagogo galimybės taikyti mediaciją savo darbe
Alternative Title:
Opportunity of general education school social pedagogue to apply medation in their work
In the Journal:
Socialinis ugdymas [Social Education]. 2015, Nr. 2 (41), p. 111-123
Keywords:
LT
Pedagogai / Pedagogues; Mokykla / School; Socialinis ugdymas / Social education; Mokiniai / School students.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojamos mediacijos taikymo galimybės socialinio pedagogo darbe, jam dirbant bendrojo ugdymo mokykloje. Mokslinė literatūros ir dokumentų lyginamoji analizė leido kelti prielaidą, jog socialinio pedagogo darbe mediacijos metodikos taikymas yra puiki smurto prevencijos priemonė bei intervencijos forma jau vykstančiame konflikte. Mediacijos įgyvendinimas padeda bendrojo ugdymo mokyklos bendruomenės nariams tapti atidesniems, supratingesniems vienas kitam, kartu kurti draugišką mokymosi ir bendravimo aplinką. Analizės metu identifikuoti galimi socialinio pedagogo vaidmenys, įgyvendinant mediaciją mokykloje: bendraamžių mediacijos programos koordinatorius; mediatorius (tarpininkas) sprendžiant mokinio (-ių) ir mokytojo (-ų) konfliktus, bendramokslių smurtą; mediatorius (tarpininkas) tarp vaiko ir šeimos, vaiko ir valstybinių institucijų, visuomenės organizacijų. Esminiai žodžiai: socialinis pedagogas, mediacija, mokyklinė mediacija, konfliktai, mokiniai. [Iš leidinio]

ENIn this study the peculiarities of school mediation is presented, the possible performance benchmarks of a social pedagogue while applies the mediation in his work are discussed. Goal of this study – to research the application of mediation in a social pedagogue’s work. It was achieve by means of comparative analysis of documents and scientific literature. Analysis of scientific literature allowed hypothesize that conflicts in school may be effectively managed when the social pedagogue applies the mediation in his work. However, the fact is that in Lithuania the social pedagogues don’t put in to practice the school mediation. During analysis of documents and scientific literature were identified these potential roles of social pedagogue’s who applies the mediation in his work: the coordinator of peer mediation program, who directs the participants of the conflict to mediation; the mediator who decides the schoolchildren(s) and teacher(s) conflicts or peer violence; the mediator between the child and family, the child and the child’s state institutions. Keywords: social pedagogue, mediation, school mediation, conflicts, schoolchildren. [From the publication]

DOI:
10.15823/su.2015.48
ISSN:
1392-9569; 2351-6011
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/104327
Updated:
2023-10-03 17:49:48
Metrics:
Views: 3
Export: