Mokykloje dirbančių specialistų brėžiamų problemų eskizas pedagoginėje-psichologinėje erdvėje

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
  • Lietuvių kalba / Lithuanian
  • Anglų kalba / English
Title:
Mokykloje dirbančių specialistų brėžiamų problemų eskizas pedagoginėje-psichologinėje erdvėje
Alternative Title:
Issue draft of school professionals in pedagogical and psychological sphere
In the Journal:
Socialinis ugdymas [Social Education]. 2008, Nr. 5 (16), p. 31-50, 104-123
Keywords:
LT
Mokytojų ugdymas / Teacher education; Parama ir pagalba / Support and assistance; Pedagogika / Pedagogy; Psichologija / Psychology; Socialinis ugdymas / Social education; Specialusis ugdymas / Special education; Vaikai / Children.
Summary / Abstract:

LTSiekiant veiksmingai įgyvendinti mokyklai deleguojamas funkcijas bei atliepti naujus mokyklai keliamus iššūkius, svarbu numatyti visapusiškos pedagoginės psichologinės pagalbos mokykloje organizavimo formas, būdus ir metodus. Didėjantis specialistų, teikiančių specialiąją pedagoginę, socialinę, psichologinę pagalbą, skaičius dar neužtikrina kokybiškos ir visapusiškos pagalbos teikimo mokiniams efektyvumo, nes Lietuvoje kasmet vis daugėja mokinių, kuriems teiktina specialioji pedagoginė ir psichologinė pagalba, todėl svarbu sužinoti, kokias mokinių problemas pedagoginėje erdvėje išryškina mokykloje dirbantys specialistai bei ko trūksta, siekiant kokybiškos ir efektyvios pagalbos teikimo užtikrinimo. Siekiant nustatyti, su kokiomis problemomis specialistai susiduria praktikoje ir kaip jas bando spręsti, atliktas empirinis tyrimas, kuriame dalyvavo 376 mokykloje dirbantys specialistai: 86 specialieji pedagogai, 65 socialiniai pedagogai, 114 psichologų, 72 logopedai bei 39 mokytojų padėjėjai. Anketinė apklausa atskleidė svarbiausias ir dažniausiai sprendžiamas mokinių problemas mokykloje (mokinių nenorą mokytis, tarpusavio konfliktus, pamokų praleidinėjimą ir kt.). Socialinės - pedagoginės - psichologinės pagalbos mokykloje komanda sprendžia probleminio mokinių elgesio, konfliktinių situacijų sprendimo, specialiųjų poreikių vaikų programos sudarymo ir jų ugdymo problemas. Specialistai su mokiniais dažniausiai dirba individualiame lygmenyje, su tėvais specialistai dirba žymiai rečiau, o su mokytojais rečiau negu su tėvais. Darbo efektyvumui užtikrinti būtina sudaryti tinkamas darbo sąlygas ir parūpinti reikalingas priemones.Reikšminiai žodžiai: Pedagoginės; Socialinės ir psichologinės problemos; Socialinės pedagoginės; Psichologinės pagalbos mokykloje komanda; Pedagoginė - psichologinė pagalba; Socialinė pedagoginė pagalba; Pedagoginė pagalba; Psichologinė pagalba; Specialioji pedagoginė; Pagalba.

ENThis article is focused on investigation of professionals who work at school activity dealing with pedagogical and psychological student problems. The specialists are the following: social educators, psychologists, speech therapy people, special pedagogues as well as teacher assistants. In fact, having employed 376 replies of the mentioned ones above it turned out that there exists a team dealing with pedagogical and psychological and social matters in schools. It concentrates on solving such troubles as student reluctance to study, their interrelation conflicts, lesson skipping, etc. A prevailing phenomenon is an individual level between a pupil and a worker, though, for it to be effective eligible working conditions and means should be a must. [From the publication]

ISSN:
1392-9569; 2351-6011
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/17801
Updated:
2020-07-28 20:26:20
Metrics:
Views: 39    Downloads: 20
Export: