Mokinių jautraus elgesio mokykloje raida nuo pradinio mokyklinio amžiaus iki paauglystės

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Mokinių jautraus elgesio mokykloje raida nuo pradinio mokyklinio amžiaus iki paauglystės
Alternative Title:
Evoliution of pupil's sensitive behaviour from primary school towards adolescense
In the Journal:
Pedagogika. 2005, 80, p. 120-125
Keywords:
LT
Tauragė; Lietuva (Lithuania); Mokiniai / School students; Vaikai / Children.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje aptariama longitiudinio tyrimo, trukusio trejus metus, rezultatai. Jo metu siekta parodyti, kaip keičiasi mokinių jautrus elgesys, remiantis pačių vaikų, jų mokytojų ir nepriklausomo stebėtojo nuomone, pereinant iš pradinio mokyklinio amžiaus į paauglystę. Darbe taikyti mokslinės literatūros, švietimo dokumentų analizė, anketinės mokinių, jų mokytojų apklausos bei stebėjimo, taip pat statistinės duomenų analizės metodai. I tyrimo etape dalyvavo 472 Tauragės m. II, IV klasių mokiniai bei 27 jų mokytojai. II etape – 350 (II-IV kl) mokinių bei 13 jų mokytojų, penktų klasių auklėtojų. III etape dalyvavo 254 (II – IV klasių) mokiniai bei 13 jų mokytojų. Atskleista, kad šio amžiaus mokiniai bendraudami su kitais žmonėmis dažniausiai išklauso, pradžiugina, padeda aplinkiniams, retokai paguodžia, globoja juos. Nustatyta, jog vaikui pereinant iš vaikystės į paauglystę jis ima jautriau elgtis su aplinkiniais.Reikšminiai žodžiai: Mokiniai; Elgesys; Pupil; Behaviour.

ENThe article discusses results of longitudinal research that lasted for three years and aimed to demonstrate how sensitive behaviour changes from the point of view of children, their teachers and independent observers passing from primary school age to adolescence. Methods of scientific literature analysis of educational documents, pupils’ surveys, questionnaires for their teachers and observational methods, as well as analysis of statistical data were applied. A comparison of a child’s and a teacher’s definition of sensitive behaviour revealed different opinions. Children consider their sensitive behaviour a bit better than adults do (hearing out, patronising, cheering). As far as comfort and help, pupils view their conduct even more strictly than the teachers.

ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/5841
Updated:
2018-12-17 11:39:25
Metrics:
Views: 35    Downloads: 4
Export: