LTRemiantis tyrimo, atlikto su kolegijos ir universitetų dėstytojais, rezultatais, straipsnyje pateikiamas dėstytojų akademinės veiklos modelis. Jis parengtas remiantis mokslinės literatūros šaltinių analize ir focus grupės diskusijų rezultatų apibendrinimu. Konstatuojama, kad nepriklausomai nuo tiriamųjų lyties, mokslinio laipsnio, darbo stažo, mažai priklausomai nuo atstovaujamo mokslo, dėstytojai labiausiai akcentuoja gebėjimų, tiesiogiai susijusių su darbu su studentais, plėtotės svarbą. Tuo tarpu kiti gebėjimai, tokie kaip studijų programų tobulinimas, administracinė ir vadybinė veikla, kurie tiesiogiai nesusiję su studijų realizavimu, yra laikomi ne tokiais reikšmingais. Remiantis tyrimo rezultatais taip pat akcentuojama, kad įgyti gebėjimą organizuoti dėstomąją veiklą ypač svarbu jaunesniems, dirbantiems kolegijose ir atstovaujantiems humanitariniams, biomedicinos mokslams ir menams dėstytojams. Tuo tarpu kitais atvejais nepastebėta didesnių skirtumų. Apibendrinant duomenis konstatuojama, kad šie rezultatai sudaro prielaidas optimaliau kurti dėstytojų kvalifikacijos sistemą, kurios šiuo metu Lietuvoje stinga. [Iš leidinio]