Globalization and changes: a Lithuanian case

RinkinysMokslo publikacijos / Scientific publications
Publikacijos rūšisKnygos dalis / Part of the book
KalbaAnglų kalba / English
AntraštėGlobalization and changes: a Lithuanian case
AutoriaiŠimanskienė, Ligita
KnygojeGeographical aspects of the transformation process in Central and East-Central Europe . 2006, P. 120-135
Reikšminiai žodžiai
LTglobalizacija; kultūrinis aspektas; pokyčiai; ES; integracija.; verslo vystimasis
ENglobalization; culturer point; challenge; EU; integration.; business development
Santrauka / Anotacija

LTGlobalizacijos procesai su visais savo pranašumais ir trūkumais, vykstantys visame pasaulyje, sąlygoja staigius geopolitinius, ekonominius, technologinius ir kultūrinius pokyčius, kurie neišvengiamai veikia Europos Sąjungą (ES), ekonominę erdvę, į kurią Lietuva ketina integruotis, taigi tokiu būdu tai veikia ir Lietuvą. Keičiantis mąstymui, didės žmonių nepriklausomybė, jie įgaus daugiau pasitikėjimo savimi ir mažiau tikėsis iš valstybės. Perpratus ES taisykles, bus surastos nišos adaptacijai. Susiformuos platesnė pasaulėžiūra tiek kultūriniu, tiek ekonominiu atžvilgiu. Įsigalios lygios galimybės tiek ES šalims, tiek Lietuvai. Tyrimo metu atliktų apklausų rezultatai rodo, kad didžioji respondentų dalis remia Lietuvos stojimą į Europos Sąjungą. Maža dalis respondentų, kurie nepritaria stojimui į ES, pateikia tokius argumentus: Briuselio biurokratų sukurtos taisyklės; mūsų ten nereikia; mūsų ten nelaukia; mes esame reikalingi tik kaip nauja rinka; per dideli, kartais nerealūs reikalavimai. Respondentai, remiantys stojimą, mato tokią naudą Lietuvai: gerės šalies ekonominė situacija, nes gamintojai galės parduoti savo produkciją laisvai kitose šalyse; ateis užsienio investicijos ir bus sukurta daugiau darbo vietų; atsivers galimybė legaliai dirbti užsienyje; padidės šalies saugumas. Tyrimo metu taip pat buvo tiriami tipiniai lietuvio bruožai. Ryškiai dominuojantys bruožai neišsiskyrė. Respondentai kaip dominuojančius bruožus nurodė pavydą, darbštumą, svetingumą. Iniciatyva ir pasitikėjimas kitais nėra svarbūs. Institucijos, kuriomis lietuviai pasitiki labiausiai yra bažnyčia ir masinės informavimo priemonės.

ENThe article describe researches on typical Lithuanian features and personal qualities needed for managers in the context of globalization.

ISBN83-7380-331-9
Mokslo sritisVadyba / Management
Susijusios publikacijos
Nuoroda į įrašą https://www.lituanistika.lt/content/5328
Atnaujinta2013-04-28 16:13:47
Metrika Peržiūros: 1