Žemdirbiškų profesijų ugdymo turinio metodologijos ypatumai

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Žemdirbiškų profesijų ugdymo turinio metodologijos ypatumai
Alternative Title:
Basic features of educational content of agricultural professions
In the Journal:
Vagos. 2002, nr. 55 (8), p. 72-78
Keywords:
LT
Humanizmas; Metodologija; Pragmatizmas; Profesinio ugdymo turinys; Profesinio ugdymo turinys, metodologija, vertybines orientacijos, pragmatizmas, humanizmas; Vertybines orientacijos.
EN
Content of professional education; Content of professional education, methodology, value orientations, pragmatizm, humanizm; Humanizm; Methodology; Pragmatizm; Value orientations.
Summary / Abstract:

LTŽemdirbiškų profesijų ugdymo turinys turi savo specifiką, todėl šiame straipsnyje nagrinėjami Lietuvoje formuojamos profesinio ugdymo turinio metodologijos esminiai bruožai bei tyrimais iliustruojamos žemdirbiškų profesijų ugdymo turinio tendencijos. Profesinio ugdymo turinio metodologija grindžiama makro ir egzo socialines aplinkos lygiuose besiformuojančiomis vertybinėmis orientacijomis, jų raidos tyrimais, humanistiniu požiūriu l žemdirbių profesiją bei jų kompetenciją, profesini jaunųjų ūkininkų ugdymą. Išvadose teigiama, kad žemdirbiškų profesijų ugdymo turinio metodologija turi būti grindžiama pragmatizmo ir humanizmo filosofijų esminių nuostatų racionaliu deriniu. Siekiant to, profesinio ugdymo turinio metodologijoje būtina humanizuoti profesijos, žemdirbių kompetencijos, kaip individo savitos raiškos veiklos pasaulyje, sąvokų sampratą, o žemdirbiškas profesijas vertinti kaip kaimo socialinėje aplinkoje besiformuojančias veiklos rūšių kombinacijas, sukuriančias kaimo žmonėms prielaidas patenkinti jų savisaugos bei saviraiškos poreikius. Žemdirbiškų profesijų profesiniame ugdyme didesnį dėmesį skirti dualizmo modelio principų įgyvendinimui. [Iš leidinio]

ENThe educational content of agricultural professions has its particularity. Because of that reason this article analyses basic features of methodology of the content of vocational training. The tendency of the educational content of agricultural professions in the context of the European Union is presented. It is based on in the value orientations in the levels of macro and egzo social environment and on humanistic attitude to agricultural professions, competence, vocational training. The conclusions state that the methodology of educational content of agricultural professions has to be predicated on rational combination of essential attitudes of the philosophies of pragmatism and humanism. When seeking for those purposes, the humanization of the conception of notions of profession, competence of farmers as an individual peculiar expression in the world of activities in the methodology of the content of professional education. Is of great importance as well as valuation of agricultural professions as combinations of the types of activities which develop in social environment and create preconditions to satisfy the needs of self-protection and self-expression of rural people. [From the publication]

ISSN:
1648-116X
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/48372
Updated:
2019-02-11 14:56:17
Metrics:
Views: 4
Export: