Drausminimas - vienas iš ikimokyklinio amžiaus vaikų elgesio kultūros ugdymo būdų

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Drausminimas - vienas iš ikimokyklinio amžiaus vaikų elgesio kultūros ugdymo būdų
Alternative Title:
Disciplining as one of the methods of development of behaviour culture of preschoolers
In the Journal:
Jaunųjų mokslininkų darbai. 2013, Nr. 1 (39), p. 56-62
Summary / Abstract:

LTŠiandien beveik visiems tėvams kelia abejonių ir senieji, ir naujieji tinkamos vaikų elgesio kultūros formavimo būdai. Visi jie atrodo nebeveiksmingi, tuo tarpu vaikų elgesio problemos auga, o kadangi su elgesio problemomis pirmiausia susiduria tėvai, todėl ir spręsti jas reikia šeimoje. Nuo tėvų intelektinių galių, nuo tikslų, pasaulėžiūros, pedagoginio takto ir kultūros priklauso vaiko ateitis. Mokslinės literatūros apžvalga bei respondentų išsakytos mintys leidžia konstatuoti, jog daugelis tėvų susiduria su didesnėmis ar mažesnėmis ikimokyklinio amžiaus vaikų elgesio problemomis, t. y. melu, agresija, pykčiu, paliepimų neklausymu, įvairiais reikalavimais. Tokiais atvejais vienas iš kryptingo auklėjimo būdų yra drausminimas. Drausminimo paskirtis - nustatyti vaikams leistino elgesio ribas ir pataisyti netinkamą jų elgesį. Atlikus mokslinės literatūros šaltinių analizę, matyti, jog autoriai išskiria šiuos galimus vaikų drausminimo būdus: pamokslavimą papirkinėjimą, pažadus, natūralių pasekmių metodą, atskyrimą, atėmimą grasinimą, ironiją, ribų nustatymą fizines bausmes, gąsdinimą, pasmerkimą priekaištus, pastabą. Tyrimo dalyviai įvardijo savo šeimose dažniausiai taikomus vaikų drausminimo metodus; pastabas, barimą, atėmimą, izoliaciją, grasinimą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Drausminimo būdai; Ikimokyklinio amžiaus vaikai; Vaikų elgesio kultūra; Culture of children's behaviuor; Culture of childrens behaviour; Disciplining; Methods of disciplining; Pre-school age children.

ENArticle deals with the issue of developing appropriate behavioural culture of children as today almost all parents have doubts about both the old and the new ways of forming appropriate behavioural culture of children. They all seem no longer efficient, whereas problems related to children behaviour are on the increase; and since parents are the first to face problems related with children behaviour, these problems have to be solved by them. Parents' intellectual capacities, their aims, worldview, pedagogical tact and culture determine the future of a child. Scientific literature review and respondents' ideas allow us to state that most parents encounter bigger or smaller problems with behaviour of pre-school age children: lies, aggression, anger, disobedience, different demands. In a case like that one of the ways of purposeful upbringing is disciplining. It is aimed to set limits on children's behaviour and correct their improper behaviour. Analysis of scientific literature shows that the ways to discipline children are the following: lecturing, bribery, promises, method of natural consequences, isolation, deprivation, threatening, irony, limit setting, physical punishment, threatening, condemnation, reproach, reproof. Participants of the research named methods of discipline most used in their families: reproof, scolding, seizure, isolation, threatening. [From the publication]

ISSN:
1648-8776
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/47552
Updated:
2018-12-17 13:34:39
Metrics:
Views: 134    Downloads: 46
Export: