Holistinis gėrio kategorijos kontekstas profesinio ugdymo metodologijoje

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Holistinis gėrio kategorijos kontekstas profesinio ugdymo metodologijoje
In the Journal:
Kultūra - Ugdymas - Visuomenė. 2010, Nr. 3, p. 42-48
Keywords:
LT
Kompetencijos / Competencies; Profesinis rengimas / Vocational training.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje apibendrinami autoriaus atlikti profesinio ugdymo metodologinių idėjų ir paradigmų tyrinėjimai gėrio bendrybės, kaip esminės dorovės kategorijos, kontekste. Pateikti gėrio sampratos apibendrinimai skirtingame asmenų profesinio meistriškumo raidos etape, parodant gėrio kategoriją hedonizmo, pragmatizmo, konstruktyvizmo, progresyvizmo, humanizmo bei holizmo filosofijų kontekste. Svarbia ugdymo ir rengimo gyventi rinkos sąlygomis prielaida yra laikoma asmens individualumo ir socialumo darna profesinėje raiškoje atspindinti holistinę gėrio kategorijos sampratą. Apibendrinant teorinius ir empirinius tyrimus aptariamos galimybės profesinio ugdymo metodologinėse paradigmose sureikšminti holistinio gėrio sampratos filosofinį kontekstą, pastarąjį atspindint profesijos, kompetentingumo bei kvalifikacijos sąvokose. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Darna; Gėris; Individualumas; Kompetentingumas; Metodologija; Metodologija, profesinis rengimas; Profesija; Profesinis ugdymas; Socialumas; Competence; Goodness; Individuality; Methodological concepts; Methodology; Profession; Sociability; Sustainability; Vocational education; Vocational training.

ENArticle aims to summarize the author's research on methodological concepts and paradigms of vocational training in the context of abstraction of good as a category of morale. It provides a summary of the concept of good in various development stages of professional skills and shows it in the context of philosophies of hedonism, pragmatism, constructivism, progressivism, humanism and holism. Personal harmony of individuality and sociability in job performance is recognised as an important precondition for education and training for life in market conditions, which reflects a holistic concept of the category of good. According to the theoretical and empirical research, the author also discusses the opportunities to make the philosophical context of holistic good more important in the paradigms of vocational training and to reflect it in the terms "vocation", "competence" and "qualification". [From the publication]

Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/43352
Updated:
2018-10-03 15:41:19
Metrics:
Views: 18
Export: