Competitive advantage and specialization interaction in the tourism industry

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Competitive advantage and specialization interaction in the tourism industry
Alternative Title:
Konkurencinio pranašumo ir specializacijos sąveika turizmo pramonėje
In the Journal:
Inžinerinė ekonomika [Engineering Economics]. 2004, Nr. 3 (38), p. 86-92
Keywords:
LT
Suomija (Finland); Vokietija (Germany); Lietuva (Lithuania); Rusija (Россия; Russia; Russia; Rossija; Rusijos Federacija; Rossijskaja Federacija); Konkurencija / Competition; Turizmas / Tourism.
Summary / Abstract:

LTKonkurencija tarptautinėje turizmo rinkoje tampa vis intensyvesnė. Atsižvelgdama į savo pranašumus ir trūkumus, tarptautinio turizmo mainuose dalyvaujanti šalis turi objektyviai vertinti savo galimybes tarptautinio turizmo rinkoje ir pasirinkti turizmo specializaciją. Straipsnyje analizuojama sąveika tarp turizmo specializacijos ir konkurencinio pranašumo, ši sąveika vertinama naudojant kintamosios dalies metodiką. Kintamosios dalies metodika, kuri dažniausiai naudojama regionų ekonomikos studijose, padeda įvertinti ekonominio kintamojo augimo pasiskirstymą tam tikroje srityje. Tačiau šios metodikos taikymo tyrimų paslaugų sektoriuje, o ypač turizmo pramonėje, stokojama. Remiantis kintamosios dalies metodika, atliekami Baltijos šalių (Lietuvos, Latvijos ir Estijos) konkurencinio pranašumo ir turizmo specializacijos tyrimai ir pateikiami jų rezultatai. Tyrimui atrinktos pagrindinės Lietuvos prioritetinės atvykstamojo turizmo rinkos – Rusija, Suomija, Lenkija, Vokietija. Tyrimo rezultatai rodo, kad Baltijos šalių regione Lietuva labiausiai konkuruoja su Estija, siekdama pritraukti Suomijos ir kiek mažiau Vokietijos turistų. Kita vertus, Suomijos lankytojų augimas Estijoje pastaruoju metu mažėja, nes Estijos turizmo rinka pakankamai žinoma daugeliui šios šalies gyventojų. Todėl didėja galimybė pritraukti daugiau Suomijos lankytojų į Lietuvą, kaip naują potencialią turizmo vietovę. Remiantis šiais rezultatais, pateikiami pasiūlymai turizmo politikai Lietuvos ir Baltijos šalių regione formuoti.Reikšminiai žodžiai: Konkurencinis pranašumas; Turizmas; Turizmas, turizmo politika, konkurencinis pranašumas, turizmo specializacija; Turizmo politika; Competitive advantage; Tourism; Tourism policy; Tourism, tourism policy, competitive advantage, Tourism specialization.

ENToday competition among tourism destinations is becoming very intensive. Considering advantages and shortages, a country, participating in international tourism trade, must evaluate its own opportunities in international tourism market and choose its tourism specialization. Combinations of specialization-competitive advantage can indicate if a country specializes or does not specializes and if it has a competitive advantage or disadvantage in terms of attracting tourists from inbound tourism markets. Here the utility of the shift-share technique can be explored. The shift-share technique, which has been used in regional economic studies, is a tool that partitions the growth in an economic variable in particular area. Such approach has received very little attention in terms of applying it to service sector, such a tourism industry. Considering the analysis of tourism researchers, it is stated that the shift share technique can be applied in tourism industry as a predictive tool in both theoretical shortcomings and some empirical evidence of unreliability. Basing on this technique, combinations of specialization-competitive advantage of Lithuania and other Baltic countries are evaluated and according to the results of this research, some significant tourism policy implications for Lithuania and Baltic countries region are identified. [text from author]

ISSN:
1392-2785; 2029-5839
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/41348
Updated:
2018-12-17 11:28:57
Metrics:
Views: 16    Downloads: 6
Export: