Strengthening competitive position : strategic orientation in Lithuanian travel trade industry

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Strengthening competitive position: strategic orientation in Lithuanian travel trade industry
Alternative Title:
Konkurencinės pozicijos stiprinimas: strateginės orientacijos Lietuvos kelionių organizavimo sektoriuje
In the Journal:
Socialiniai mokslai. 2011, Nr. 1 (71), p. 24-33
Keywords:
LT
Konkurencija / Competition; Prekyba. Prekybos tinklas / Trade. Distributive trades; Turizmas / Tourism.
Summary / Abstract:

LTMasinio turizmo eros pabaiga, nuolat besikeičiantys vartotojų poreikiai, naujų technologijų integravimas į verslo procesus tampa nuolatiniais turizmo verslo iššūkiais, ypatingai kelionių organizavimo sektoriuje. Straipsnio tikslas – identifikavus strategines orientacijas, padedančias išlaikyti konkurencinę poziciją rinkoje, numatyti strateginės pozicijos stiprinimo galimybes Lietuvos kelionių organizavimo subsektoriuje. Straipsnio autorės pateikia konkurencinės pozicijos stiprinimo sistemą, kuri realizuojama turizmo sektoriaus dalyvių strateginių pasirinkimų derinimui, siekiant konkurencinio pranašumo. Šioje sistemoje išskirtos trys strateginės alternatyvos: orientacija į vartotoją, orientacija į kokybę, technologijų ir inovacijų vystymą. Naujojo turizmo paradigmos ir sistemos sudedamosios atskleidžia, kad turizmo sektoriuje veikiančios įmonės turi būti itin orientuotos į skirtingų segmentų vartotojų poreikius, siekti nuolatinės paslaugų kokybės didinant žmonių išteklių potencialą, naudojantis informacinėmis technologijomis kurti paslaugų ir produktų inovacijas, siekiant konkurencinės sėkmės rinkoje. Atliktas empirinis tyrimas, atskleidė, kad kelionių organizavimo įmonės nelinkusios vadovautis integracijos strategija, t.y. nepakankamai stengiasi, kad būtų glaudesnis įmonių bendradarbiavimo, nekuria pridėtinės vertės, neidentifikuoja specifinių vartotojų grupių, orientuotų į unikalių produktų ir paslaugų įsigijimą, poreikių tenkinimą. Remiantis teorinio ir empirinio tyrimo įžvalgomis siūlomos įmonių konkurencinės pozicijos stiprinimo galimybes.Reikšminiai žodžiai: Kelionių organizavimo sektorius; Konkurencinė pozicija; Strateginė orientacija; Turizmas; Competitive position; Strategic orientation; Tourism; Travel trade industry.

ENStrategic orientation in the market becomes one of the most important aspects enabling companies to strive for a better result of activity. The end of mass tourism epoch, constantly changing needs of customers, integration of new technologies into business processes become constant challenges of tourism business, especially in the sector of travel trade. Only innovative organizations can survive in the dynamic business environment by developing business abilities and making strategic decisions, which would allow acquiring the competitive advantage in the context of new tourism tendencies. The article presents a framework which shows how competitive position is strengthened. The framework was approved in Lithuanian travel trade companies. The results of the empirical research revealed the expression of the consolidation of strategic positions of Lithuanian travel trade companies when striving for the competitive advantage in the market. Theoretical insights and empirical applicability are beneficial for tourism business companies to improve strategic positions and support for similar tourism research all around the world. [From the publication]

ISSN:
1392-0758
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/28648
Updated:
2018-12-17 12:57:42
Metrics:
Views: 18    Downloads: 4
Export: