Neįgalaus vaiko savarankiškumo ugdymas šeimoje: tėvų vidinės darnos diskursas

LDB
RinkinysMokslo publikacijos / Scientific publications
Publikacijos rūšisStraipsnis / Article
KalbaLietuvių kalba / Lithuanian
AntraštėNeįgalaus vaiko savarankiškumo ugdymas šeimoje: tėvų vidinės darnos diskursas
Kita antraštėDevelopment of autonomy of sen children in a family: the discourse of parents' sense of coherence
AutoriaiVaičekauskaitė, Rita
LeidinyjeSpecialusis ugdymas [Special Education]. 2005, Nr. 2 (13), p. 82-91
PastabosLDB Open.
Reikšminiai žodžiai
LTVidinė darna; Vaiko negalė; Šeima; Diskursas; Vaiko savarankiškumas
Santrauka / Anotacija

LTRengiant vaikus savarankiškam gyvenimui, svarbus šeimos ugdomųjų galių stiprinimas. Straipsnyje analizuojama, kaip šeimos edukacinę aplinką lemia tėvų vidinės darnos (angl. sense of coherence) raiška (Antonovsky, 1987). Vidinė darna grindžiama dar labai nauju saliutogenetiniu požiūriu, kai ugdyme akcentuojamas ne sutrikimas, o sveikata, kai nesiekiama šalinti sutrikimo, bet plėtojami esami resursai. Vidinė darna suvokiama kaip neįgalaus vaiko socialinę situaciją lemiantis ugdymo šeimoje diskursas. [Iš leidinio]

ENWhen preparing children for self-sufficient living the emphasis of educational powers of the family is extremely important. The article analyzes how the educational environment inside the family is influenced by the expression of parents’ sense of coherence (Antonovsky, 1987). The sense of coherence is based by a comparatively new salutogenetic view, where health, rather than disorders, is stressed in education and where it is not strived for elimination of the disorders, but the existing resources are developed. The sense of coherence is perceived as the discourse of education in the family, determining the social integration of a disabled child.

ISSN1392-5369, 2424-3299
Mokslo sritisEdukologija / Education
Susijusios publikacijos
Nuoroda į įrašą https://www.lituanistika.lt/content/3301
Atnaujinta2018-12-17 11:37:24
Metrika Peržiūros: 8    Atsisiuntimai: 2