Neįgalaus vaiko savarankiškumo ugdymas šeimoje: tėvų vidinės darnos diskursas

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Neįgalaus vaiko savarankiškumo ugdymas šeimoje: tėvų vidinės darnos diskursas
Alternative Title:
Development of autonomy of sen children in a family: the discourse of parents' sense of coherence
In the Journal:
Specialusis ugdymas [Special Education]. 2005, Nr. 2 (13), p. 82-91
Keywords:
LT
Pedagogika / Pedagogy; Vaikai / Children.
Summary / Abstract:

LTRengiant vaikus savarankiškam gyvenimui, svarbus šeimos ugdomųjų galių stiprinimas. Straipsnyje analizuojama, kaip šeimos edukacinę aplinką lemia tėvų vidinės darnos (angl. sense of coherence) raiška (Antonovsky, 1987). Vidinė darna grindžiama dar labai nauju saliutogenetiniu požiūriu, kai ugdyme akcentuojamas ne sutrikimas, o sveikata, kai nesiekiama šalinti sutrikimo, bet plėtojami esami resursai. Vidinė darna suvokiama kaip neįgalaus vaiko socialinę situaciją lemiantis ugdymo šeimoje diskursas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Vidinė darna; Vaiko negalė; Šeima; Diskursas; Vaiko savarankiškumas.

ENWhen preparing children for self-sufficient living the emphasis of educational powers of the family is extremely important. The article analyzes how the educational environment inside the family is influenced by the expression of parents’ sense of coherence (Antonovsky, 1987). The sense of coherence is based by a comparatively new salutogenetic view, where health, rather than disorders, is stressed in education and where it is not strived for elimination of the disorders, but the existing resources are developed. The sense of coherence is perceived as the discourse of education in the family, determining the social integration of a disabled child.

ISSN:
1392-5369; 2424-3299
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/3301
Updated:
2018-12-17 11:37:24
Metrics:
Views: 28    Downloads: 3
Export: