Mokytojų darbo motyvacijos ypatumai

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Mokytojų darbo motyvacijos ypatumai
Alternative Title:
Besonderheiten der Arbeitsmotivation bei Lehrern
In the Journal:
Pedagogika. 2001, 50, p. 12-21
Notes:
LDB Open.
Keywords:
LT
Mokytojas; Motyvacija; Poreikis; Motyvas; Tikslas.
EN
Teacher; Motivation; Demand; Motive; Aim.
Summary / Abstract:

LTViena svarbiausių švietimo sistemos paskirčių - sudaryti sąlygas žmogaus asmenybės plėtotei, jo augimui. Todėl į pirmąją vietą iškeliama žmogaus individualybė - jo poreikiai, interesai, sugebėjimai, patirtis, motyvacija. Motyvacijos teorijos siekia paaiškinti, kokius tikslus trokšta pasiekti individai, kokie jų poreikiai. Šioms teorijoms būdingos dvi kryptys: poreikių teorijos, kurios aprašo, kas skatina žmogų elgtis tam tikru būdu ir proceso teorijos, kurios parodo, kaip skatinamas žmogaus elgesys. Šio tyrimo metu buvo bandoma nustatyti svarbiausius pedagogų poreikius ir juos palyginti. Taip pat siekta ištirti pedagogų motyvacijos priklausomybę nuo darbo stažo ir amžiaus. [Iš leidinio]

ENOne of the key purposes of the education system is to create the conditions for the human personality development and growth. Therefore, human individuality is put in the foreground: his needs, interests, abilities, experience, and motivation. Motivation theories seek to explain what aims individuals seek to achieve and what their needs are. There are two trends of these theories: the theories of needs that describe what induces a human being to behave in a certain manner, and the theories of process that show how human behaviour is motivated. The study aims to identify the main needs of teachers and compare them. It also seeks to investigate the dependence of teachers’ motivation on the length of service and age.

ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/30919
Updated:
2018-12-17 10:53:23
Metrics:
Views: 32
Export: