Mokymosi modelių taikymo prioritetai imitacinėje verslo įmonėje = Priorities in applying learning models at a simulation business enterprise

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
  • Lietuvių kalba / Lithuanian
  • Anglų kalba / English
Title:
Mokymosi modelių taikymo prioritetai imitacinėje verslo įmonėje =: Priorities in applying learning models at a simulation business enterprise
Alternative Title:
Priorities in applying learning models at a simulation business enterprise
In the Journal:
Profesinis rengimas: tyrimai ir realijos [Vocational training: research and realities]. 2008, Nr. 15, p. 102-115
Keywords:
LT
Mokslinis ugdymas / Scientific education.
Summary / Abstract:

LTNuolatinės kaitos sąlygomis jauniems žmonėms tenka prisiimti atsakomybę dėl savo ateities, būti lankstiems ir kūrybingiems. Verslumo ugdymas yra viena iš svarbiausių prielaidų, plėtojančių šalies ekonomiką, užtikrinančių ir keliančių visų žmonių gerovę. Dėstytojams, dirbantiems imitacinėse verslo įmonėse, iškyla sudėtingas uždavinys: ugdyti verslumo gebėjimus ir rengti jauną žmogų darbui ir gyvenimui globalios ekonomikos sąlygomis. Tam turi būti ugdomos tokios kompetencijos kaip komunikacija, kritinis mąstymas, problemų sprendimas, komandų sudarymas ir sprendimų priėmimas. Todėl būtinos tinkamos pedagogų profesinės kompetencijos, pasireiškiančios gebėjimu mokytis visą gyvenimą, taikyti reflektyvią praktiką savo veiklos tobulinimui ir geresnių mokymo(si) rezultatų siekimui. Straipsnyje pristatomas tyrimas, kuriame analizuojami dėstytojų ketinimai taikyti mokymosi proceso organizavimo modelius imitacinėse verslo įmonėse. Anketinėje apklausoje dalyvavo 102 dėstytojai, ketinantys taikyti arba jau taikantys mokymosi iš patirties, veiklos mokymosi ir mokymosi bendradarbiaujant modelius verslumo ugdymui imitacinėje verslo įmonėje. Nustatyta, kad dėstytojai, jau vadovaujantys imitacinei verslo įmonei reikšmingiau vertina mokymo(si) iš patirties ir mokymo(si) bendradarbiaujant modelius. O dėstytojai, ketinantys pradėti vadovauti imitacinei verslo įmonei, pirmumą teikia veiklos mokymo(si) modeliui. Straipsnyje taip pat pristatomas verslumo ugdymo(si) modelis, kuris remiasi veiklos, mokymosi iš patirties ir mokymosi bendradarbiaujant koncepcijomis.Reikšminiai žodžiai: Verslumo ugdymas; Mokymasis iš patirties; Veiklos mokymasis; Reflektyvi praktika; Entrepreneurship education; Experiential learning; Action learning; Reflective practice.

ENUnder the conditions of constant change, young people have to assume responsibility for their future, be flexible and creative. Entrepreneurship education is one of the most important conditions for the development of the country's economy, for guaranteeing and advancing the well-being of all people. Teachers who work at simulation business enterprises face a complicated task: to develop entrepreneurial skills and prepare a young person for work and life under the conditions of global economy. To fulfil this task teachers have to develop such competencies as communication, critical thinking, problem solving, team-building and decision making. Furthermore, teachers themselves have to possess appropriate professional competencies that enable them to learn throughout all their life, apply reflective practice for the development of their activity and seek for better teaching and learning outcomes. The article presents a research which analyses teacher intentions to apply learning process organization models in simulation business enterprises. A model of entrepreneurial self/education is presented, based on action learning, experiential learning and cooperative learning concepts. [From the publication]

ISSN:
1392-6241; 2029-8447
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/18673
Updated:
2018-12-17 12:18:15
Metrics:
Views: 18    Downloads: 1
Export: