Mokytojo kompetencijos pokyčiai nuolatinės ugdymo kaitos procese

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Mokytojo kompetencijos pokyčiai nuolatinės ugdymo kaitos procese
Alternative Title:
Changes in the teacher's competence in the process of constant changes in education
In the Journal:
Jaunųjų mokslininkų darbai. 2003, Nr. 1, p. 62-66
Summary / Abstract:

LTSiekiant atskleisti mokytojo, kaip nuolatinės ugdymo kaitos dalyvio ir iniciatoriaus, sampratą šiandieninėje mokykloje, buvo taikyti šie tyrimo metodai: metodinės literatūros analizė, anketavimas, stebėjimas, statistinių duomenų pedagoginė-psichologinė analizė. Tyrime dalyvavo 250 pradinių klasių mokinių, 15 Kauno miesto I-IV klasių mokytojų ir 68 tėveliai. Gauti anketiniai tyrimo rezultatai yra pateikiami šiais aspektais: nuolatinis profesinis tobulėjimas, mokytojo atvirumas kaitai, bendravimo ir bendradarbiavimo kryptys. Atskleista, kad priešingas nuomonių pasiskirstymas pedagogų kompetencijos atžvilgiu tarp mokytojų ir tėvų atskleidžia nevienodą ugdymo paskirties, funkcijų ir prioritetų suvokimą: mokytojų pasirinktos kompetencijos yra daugiau orientuotos į komunikacinį aspektą, o tėvų – į aukštą teorinių žinių perteikimo lygį, kuris stipriai apriboja gilesnį suvokimą apie mokyklos paskirtį ir atliekamas funkcijas. Susirinkimai, individualus darbas ir susirašinėjimas – tai pagrindinės bendradarbiavimo su tėvais formos, dažniausiai naudojamos kaip vienas iš stipriausiai ir geriausiai veikiančių kontrolės būdų, siekiant įtraukti tėvus į jų vaikų ugdymo procesą. Didėjantį ir koncentruotą mokytojų savišvietos formų pasirinkimą lemia įvairių renginių kokybė, praktinė nauda ir galimybės. Svarbiausia mokykloje – tai, kaip mes, suaugusieji, reaguojame ir priimame vienas kito ir mokinių nesėkmes, kokias rodome pastangas ir norą joms likviduoti.

ENThe essential improvement, which is necessary to be taken into consideration creating such a strategy, is the change of the teacher's role in the process of training. In this article the following changes in the teacher as a participant and initiator of constant training changes are compared and analyzed: the most important competences with respect to teachers, parents and pupils themselves; mostly chosen self - education forms striving for constant professional improvement; communication and inter-communication forms with pupils and parents; parents' activities and their role in the process of training.

ISSN:
1648-8776
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/36568
Updated:
2025-02-25 11:21:56
Metrics:
Views: 70    Downloads: 26
Export: