Nuotolinis vaikų ugdymas pandemijos dėl COVID-19 metu: grėsmės ir galimybės ekosisteminiu požiūriu

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knyga / Book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Nuotolinis vaikų ugdymas pandemijos dėl COVID-19 metu: grėsmės ir galimybės ekosisteminiu požiūriu
Publication Data:
Vilnius : Vilniaus universiteto leidykla, 2021.
Pages:
276 p
Contents:
Pratarmė — Apie autorius — Švietimo politikos iššūkių, kilusių dėl COVID-19 pandemijos, apžvalga / Virginija Būdienė — Nuotolinio vaikų ugdymo pandemijos dėl COVID-19 metu iššūkių tyrimas Lietuvoje: tyrimo imtis, eiga, metodai / Sigita Girdzijauskienė, Rima Breidokienė, Kęstutis Dragūnevičius, Roma Jusienė, Jovita Žėkaitė — Vaikų fizinė ir psichikos sveikata: 2020 metų pavasaris ir ruduo / Roma Jusienė, Rūta Praninskienė, Vaidotas Urbonas, Edita Baukienė, Rima Breidokienė — Vaikų ugdymo nuotoliniu būdu technologinės perspektyvos: kilę esminiai iššūkiai ir atsiradusios galimybės / Jovita Žėkaitė, Jolita Buzaitytė-Kašalynienė, Roma Jusienė, Erika Speičytė-Ruschhoff, Vaiva Schoroškienė, Irena Stonkuvienė — Pradinukų nuotolinio mokymosi ypatumai pavasario karantino metu: tėvų ir mokytojų nuomonė / Gražina Gintilienė, Vaiva Schoroškienė, Erika Speičytė-Ruschhoff, Edita Baukienė — 5–8 klasių mokinių mokymosi ypatumai nuotolinio ugdymo dėl COVID-19 pandemijos metu / Irena Stonkuvienė, Sigita Girdzijauskienė, Vaiva Grabauskienė, Ieva Adomaitytė-Subačienė, Jolita Buzaitytė-Kašalynienė, Rima Breidokienė — Stiprybių, silpnybių, galimybių, grėsmių analizė ir rekomendacijos — Literatūra — Šaltiniai — Priedai.
Keywords:
LT
Nuotolinis mokymas ir mokymasis / Distance teaching and learning; Pandemijos / Pandemics; Vaikai / Children.
Summary / Abstract:

LTDėl COVID-19 pandemijos paskelbus karantiną, per trumpą laiką turėjo persiorientuoti ir persiorganizuoti visa švietimo sistema, kai vaikų ugdymo (dalykinio, socialinio, net fizinio) forma pakeista iš tiesioginės į nuotolinio ugdymo formą. Šis nenumatytų sąlygų sukeltas staigus pokytis paveikė ugdymo proceso dalyvių (vaikų, tėvų, mokytojų) sąveiką, įsitraukimą ir vaidmenis ugdymo procese; ugdymo aplinką, turinį ir pobūdį. Tai analogų neturinti patirtis, kurią būtina tirti idant būtų geriau pasirengta galimoms ateities krizėms. Todėl įvairių sričių ir krypčių - edukologijos, psichologijos, socialinio darbo, sociologijos ir medicinos mokslininkai susijungė bendram tyrimo projektui „Nuotolinis vaikų ugdymas pandemijos dėl COVID-19 metu: grėsmės bei galimybės ekosisteminiu požiūriu“, kurį 2020 m. birželio – gruodžio mėnesiais finansavo Lietuvos mokslo taryba (sutarties Nr. S-COV-20-11). Pagrindinis šio projekto tikslas - visapusiškai analizuoti privalomo nuotolinio ugdymo(si) iššūkius ugdymo procesui ir jo dalyviams (vaikams, tėvams, ugdytojams), grėsmes ir galimybes priešmokyklinių ir pirmų - aštuntų klasių vaikų fizinei ir psichikos sveikatai, saugumui ir mokymosi sėkmei bei parengti rekomendacijas švietimo, socialinės politikos formuotojams ir vykdytojams, mokyklų vadovams, mokytojams ir tėvams. Ši mokslo studija - tai labai intensyvaus plataus tyrimo, atlikto per trumpą laiką daugiadisciplininės mokslininkų komandos, rezultatas. [Leidėjo anotacija]

DOI:
10.15388/vup-book-0008
ISBN:
9786090705919
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/98119
Updated:
2023-01-11 15:15:13
Metrics:
Views: 35    Downloads: 4
Export: