LTStraipsnyje “Mokytojo dvasingumo apraiškos muzikinio ugdymo realybėje” gvildenami 2002 – 2003 m. atlikto muzikos mokytojo profesinės veiklos tyrimo rezultatai. Jame moksliškai nagrinėjama pedagogo profesinė kompetencija, požiūris į dvasines vertybines nuostatas muzikos kūriniuose bei jų sklaidą edukacinėje aplinkoje. Pateikiama muzikos mokytojo profesinės savirealizacijos dalinė analizė. Nurodant pedagogo kultūros plėtros, profesinės savirealizacijos reikšmingumą, svarbu remtis ugdytojo – ugdytinių dvasinių vertybių puoselėjimu. Todėl mokytojo dvasingumo apraiškos muzikinio ugdymo realybėje yra aktuali pedagoginė problema. Tyrimo objektas – mokytojo dvasingumas muzikinio ugdymo realybėje. Tyrimo tikslas – atskleisti dvasingumo apraiškas muzikos mokytojo profesinėje veikloje. Tyrimo uždaviniai: pateikti ugdytojo – ugdytinio dvasingumo vertinimo analizę; aptarti dvasinių vertybių akcentavimo tendencijas muzikos užsiėmimų metu; išnagrinėti mokytojų požiūrį į muzikos kūrinį, kaip dvasinių vertybių veiksnį. Tyrimo metodai: muzikos pedagogikos ir psichologijos darbų lyginamoji analizė, bendrosios informacijos interpretavimas, anketinės apklausos duomenų statistinė analizė.
ENThe article “Manifestation of teachers’ spirituality in the reality of musical education” analyses the results of a research into professional activities of music teachers carried out in 2002 – 2003. It gives a scientific scrutiny of professional competences of pedagogues, their views of values in music works and their expression in education. The article provides a partial analysis of professional self-realization of music teachers. When noting the significance of cultural development and professional self-realization of pedagogues, it is vital to refer to fostering of spiritual values of the educator and students. Therefore, manifestation of a teacher’s spirituality in musical education is a major pedagogical problem. Object of the research – spirituality of a teacher in the reality of musical education. Purpose of the research – to reveal manifestations of spirituality in professional activities of a music teacher. Tasks of the research: to provide an evaluation of analysis of an educator - student; to discuss trends of accentuation of spiritual values during music classes; to analyse the opinion of teachers to music as a factor of spiritual values. Methods of research: comparative analysis of music pedagogy and psychological works, interpretation of general information, statistical analysis of questionnaire data.