Kalbos klaidų pokyčiai specialybės dalykų dėstytojų kalboje

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Kalbos klaidų pokyčiai specialybės dalykų dėstytojų kalboje
Alternative Title:
Changes of speech errors in specialty teachers’ language
In the Journal:
Notes:
LDB Open.
Keywords:
LT
Kalbos klaidos; Kalbos kultūra; Komunikacinė kompetencija; Lietuvių kalba
EN
Communicative competence; Higher language arts; Lithuanian language; Speech errors
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojama specialybės dalykų dėstytojų kalbinė kompetencija kaip sudėtinė komunikacinės kompetencijos dalis. Efektyvios komunikacijos sąlyga – taisyklinga kalba. Dėstytojų kalbos taisyklingumas daro įtaką kalbinei aukštosios mokyklos aplinkai, taip pat veikia studentų specialybės kalbą. Tyrimo tikslas – nustatyti, išanalizuoti ir apibendrinti specialybės dalykų dėstytojų kalbos klaidų pokyčius per dešimtmetį. Toks tyrimo laikotarpis pasirinktas todėl, kad per jį pakito lietuvių kalbos santykis su kitomis kalbomis: susilpnėjo rusų kalbos ir sustiprėjo anglų kalbos įtaka lietuvių kalbai. Kitas svarbus veiksnys – dėstytojų kaita amžiaus požiūriu (jaunesnieji geriau moka anglų nei rusų kalbą), todėl tikėtina, kad jų kalboje bus jaučiamas didesnis anglų kalbos poveikis. [Iš leidinio]

ENThe article analyzes specialty teachers’ language competence as an integral part of communicative competence. The teachers’ correct language affects the linguistic environment of a higher education institution, and also helps students to form their language skills. The aim of this study was to identify, analyze, and generalize changes in specialty teachers’ speech errors over the last decade. Such period was selected because of the characteristic changes of the relationship between Lithuanian and foreign languages – namely, the diminishing influence of the Russian language and the growing impact of English on the Lithuanian language. Changes in the teachers’ age are another important factor, as younger teachers are better at English than at Russian, and thus the influence English is more likely in their language. [From the publication]

ISSN:
1822-3648
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/68666
Updated:
2020-02-25 13:37:47
Metrics:
Views: 13
Export: