Vaikų sveikos mitybos įpročių ugdymas pradinėje mokykloje: mokytojų nuomonė

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Vaikų sveikos mitybos įpročių ugdymas pradinėje mokykloje: mokytojų nuomonė
Alternative Title:
Training of children’s healthy eating habits at primary school: teachers’ opinion
In the Journal:
Tiltai [Bridges] [Brücken]. 2014, Nr. 1 (66), p. 67-85
Keywords:
LT
Vaikai; Sveika mityba; Įpročių ugdymas.
EN
Children; Healthy nutrition; Habits education.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojama jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaikų sveikos mitybos įpročių ugdymo problema, akcentuojant sveikos mitybos įpročių reikšmę ir ugdymo svarbą pradinėje mokykloje. Pastaraisiais metais atlikti moksliniai tyrimai rodo, kad vaikų mityba nevisavertė, nepakankama arba per gausi. Tai skatina analizuoti vaikų sveikos mitybos įpročių ugdymo galimybes ir ieškoti efektyvių ugdymo būdų. Straipsnyje pateikiami kokybinio empirinio tyrimo, atlikto su pradinių klasių mokytojais, duomenys: mokytojų nuomonė apie vaikų mitybą ir tėvų rūpinimąsi jų mityba, sveikos mitybos įpročių ugdymo pradinėje mokykloje bei ugdymo proceso tobulinimo galimybes. [Iš leidinio]

ENThe study analyzes the healthy nutrition education in younger school-age children. The focus is on healthy eating habits education at primary school level, emphasizing the importance of healthy eating habits and its education at primary school. The research studies conducted over recent years revealed that children nutrition nowadays is incomplete, insufficient or intemperate. It enforces to analyze the assumptions of healthy eating habits education in children and to investigate the effective methods of education. The qualitative empirical study was accomplished, and primary school teachers were interviewed. The study revealed the opinion of teachers about children eating habits, parents care of children nutrition, healthy eating habits education at primary school, and the possibilities of improvements in educational process. [From the publication]

ISSN:
1392-3137; 2351-6569
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/62259
Updated:
2019-02-17 23:31:03
Metrics:
Views: 59    Downloads: 5
Export: