Ūkininkų gebėjimų kaip vidinio verslumo veiksnio tyrimas : pienininkystė

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Ūkininkų gebėjimų kaip vidinio verslumo veiksnio tyrimas: pienininkystė
In the Journal:
Vadybos mokslas ir studijos - kaimo verslų ir jų infrastruktūros plėtrai [Management theory and studies for rural business and infrastructure development]. 2013, Vol. 35, no. 1, p. 111-118
Keywords:
LT
Verslas / Business.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojama pienininkystės ūkininkų gebėjimų svarba jų versliniam aktyvumui. Tyrimo tikslas – įvertinti pienininkystės ūkininkų gebėjimus kaip vidinius verslumą lemiančius veiksnius. Šiame tyrime gebėjimai suprantami kaip mokėjimas atpažinti ir toliau išnaudoti galimybes. Empirinio tyrimo metu, naudojant anketinę apklausą, visoje Lietuvoje apklausti 335 pienininkystės krypties ūkių ūkininkai. Atlikus statistinę duomenų analizę nustatyti reikšmingesni rezultatai, parodantys, kad faktorinės ir klasterinės analizės metodais išskirti aukštesnių gebėjimų klasterio ūkininkai yra stambesnių ūkių savininkai, geriau išsilavinę, labiau analizuojantys savo galimybes, dažniau ieškantys informacijos ir išbandantys naujoves, turintys daugiau ryšių, atviresni negu žemesnių gebėjimų ūkininkai. Ūkininkų savybių ir nuostatų sąsajos sukuria prielaidas jų motyvacijos priemonėms parinkti ir verslumui aktyvinti. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Produkcijos gamintojai; Verslumas; Vidiniai veiksniai; Vidiniai verslumo veiksniai; Agricultural producers; Entreneurship; Entrepreneurship; Entrepreneurship factors.

ENArticle analyzes the importance of dairy farmers’ abilities for a entrepreneurial activity. The aim of the research is to assess the dairy farmers’ abilities as a factor influencing internal entrepreneurship. In this study abilities are understood as farmers’ skills to identify and use coming opportunities within a specific context. The empirical study, where 335 dairy farms were surveyed, has showed more important results after the factor and cluster analysis methods were applied. It was identified that the farmers distinguished of a higher-capacity cluster are owners of larger farms, better educated, more analyzing their chances, looking for new information and more usual trying innovations, having a much larger acquaintanceship network, more open than the farmers of a lower-capacity cluster. The interface between farmers’ characteristics and attitudes create preconditions for the selection of motivation measures and entrepreneurship activation. [From the publication]

ISSN:
1822-6760; 2345-0355
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/47172
Updated:
2018-12-17 13:33:56
Metrics:
Views: 28    Downloads: 1
Export: