Žemės ūkio gamintojų verslumas ir jo skatinimo priemonės : Marijampolės regiono atvejis

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Žemės ūkio gamintojų verslumas ir jo skatinimo priemonės: Marijampolės regiono atvejis
Alternative Title:
Entrepreneurial of agriculture producers and its promotion measures: case Marijampole region
In the Journal:
Vadybos mokslas ir studijos - kaimo verslų ir jų infrastruktūros plėtrai [Management theory and studies for rural business and infrastructure development]. 2012, Nr. 3 (32), p. 106-117
Keywords:
LT
Marijampolė; Lietuva (Lithuania); Verslas / Business; Žemės ūkis / Agriculture.
Summary / Abstract:

LTNustačius pagrindines žemės ūkio gamintojų verslumo skatinimo priemones ir jas nuolat tobulinant, galima tikėtis didėjančio produktyvaus verslumo, kuris neabejotinai veikia šalies ūkio ekonomiką. Tai pagrindinis žemės ūkio gamintojų verslumo skatinimo teorinis ir praktinis aspektas. Straipsnyje analizuojamas žemės ūkio gamintojų verslumas ir jį sąlygojantys veiksniai. Tyrimo tikslas – įvertinus Marijampolės regiono žemės ūkio gamintojų verslumą, jam įtakos turinčius veiksnius, pasiūlyti priemones verslumui skatinti. Siekiant šio tikslo, straipsnyje pristatoma verslumo samprata, analizuojami Lietuvos bei užsienio mokslinėje literatūroje tyrinėti bendrieji verslumą lemiantys veiksniai, anketinės apklausos apibendrintais duomenimis, atlikta žemės ūkio gamintojų verslumo bei jį sąlygojančių veiksnių analizė ir atskleistas ES struktūrinių fondų paramos poveikis žemės ūkio gamintojų verslumui bei jų ūkių ekonominiams rezultatams; atliktos mokslinės literatūros ir empirinio tyrimo rezultatų pagrindu pasiūlytos priemonės žemės ūkio gamintojų verslumui skatinti. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Verslumas; Verslumo skatinimas; Vidiniai ir išoriniai veiksniai; Žemės ūkio gamintojai; Agricultural producers; Entrepreneurial; Entrepreneurship of agriculture producers; Entrepreneurship promotion; Internal and external factors.

ENThe aim of the research is to measure entrepreneurial and related deciding factors, and to propose measures to encourage productive entrepreneurship. With this objective in mind, the article introduces the concept of entrepreneurial, analyses common factors deciding entrepreneurial, which are described in Lithuanian and foreign scientific literature and uses a questionnaire survey to perform the analysis of the entrepreneurial of agricultural producers and related deciding factors and reveals the impact of support on the entrepreneurial of agricultural producers of Marijampole region and the economic performance of their farms. Research results: the concept of entrepreneurial was explored and the common factors predetermining entrepreneurial discussed in Lithuanian and foreign scientific literature were analysed; consolidated data of the questionnaire survey were used to analyse the entrepreneurial of agricultural producers of Marijampole region and related deciding factors and to reveal the impact of support on the economic performance; entrepreneurship development prospects were defined by offering a framework of entrepreneurial promotion. [From the publication]

ISSN:
1822-6760; 2345-0355
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/42301
Updated:
2018-12-17 13:20:23
Metrics:
Views: 28    Downloads: 3
Export: