Laiko reikšmingumas mokytojo vaidmenų kaitos kontekste

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Laiko reikšmingumas mokytojo vaidmenų kaitos kontekste
Alternative Title:
Time significance in the context of a teacher's changing roles
In the Journal:
Jaunųjų mokslininkų darbai. 2006, Nr. 4 (11), p. 54-57
Keywords:
LT
Emocijos / Emotions; Mokytojų ugdymas / Teacher education; Pedagogai / Pedagogues; Žiniasklaida / Mass media.
Summary / Abstract:

LTMokytojas, konstruodamas savo pedagoginę veiklą, pirmiausia dėmesį sutelkia į jos turinį ir į tai, kiek laiko užims šios veiklos parengimas bei įvykdymas. Mokytojo veiklos yra skirtingos ir tęsiasi nevienodą laiką. Todėl pedagogas turi numatyti laiko užimtumą bei veiklų grupavimą pagal prioritetus. Siekiant atskleisti laiko reikšmingumą mokytojo vaidmenų kaitoje, straipsnyje nagrinėjami kai kurie mokytojo vaidmenų kaitos aspektai; atskleidžiamas laiko poveikis mokytojo darbui. Taikyta literatūros analizė ir metaanalizė. Mokslinių straipsnių analizė laiko reikšmingumo pedagoginėje veikloje tema sudarė prielaidas, kad išryškėja sąsaja tarp mokytojo vaidmenų, pedagoginės veiklos ir laiko dimensijų. Kaip esminė priežastis, kelianti mokytojų stresą, įvardytas laikas, kuris lemia pedagogo gebėjimą valdyti pedagoginės veiklos pokyčius bei kylančius naujus vaidmenis. Mokytojų kaitos pageidauja visa visuomenė. Ypač pastaruoju metu. Tiek politikai, tiek žiniasklaida nori kažką pakeisti švietimo sistemoje. Tačiau konstruojant pokyčius švietimo sistemoje, kartu mokytojo pedagoginėje veikloje, susiduriama su nepakeičiamu laiku, kurio trukmės neįmanoma nei prailginti, nei sutrumpinti. Tyrimu atskleista, kad naujų mokytojo vaidmenų įgyvendinimas reikalauja iš pedagogų multidiscipliniško požiūrio į pedagoginį procesą, veiklą, ugdymą. Laiko suspaudimas mokyklose didina lankstumą, gerina bendravimą, tačiau kartu sukuria nepakeliamą darbo krūvį, stresinę mokytojų būseną. Mokytojo vaidmenys tampa patys svarbiausi ne tik kaitos procesui, bet ir laikui valdyti.Reikšminiai žodžiai: Emocinės sąlygos; Grupinis aktyvumas; Laiko reikšmingumas; Mokytojas; Mokytojo vaidmenų kaita; Švietimo aktyvumas; Švietimo sistema; Educational activity; Educational system; Emotional conditions; Group activity; Teacher; Teathers changing roles; Time significance.

ENTime significance in education activity is analyzed in this article. Time is one of stress factors for a teacher. Time has changed in an educational system and education activity. Changes have influence on teacher activity. Time can not change, only its planning can help a teacher. Time planning is a teacher's skill in education activity. A teacher constructing education activity at first concentrates his/her attention to its content and how much time it is necessary to prepare or realize it. A teacher's activities are different and occupy different time, so a teacher should plan time and prioritise group activity. A teacher's role has changed. Because of speedy changes innovations are necessary. Changes in education activity influence a teacher's emotional conditions. [text from author]

ISSN:
1648-8776
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/38645
Updated:
2018-12-17 11:55:40
Metrics:
Views: 24    Downloads: 5
Export: