Globos institucijų jaunesniųjų paauglių socialinių įgūdžių raiškos ypatumai

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Globos institucijų jaunesniųjų paauglių socialinių įgūdžių raiškos ypatumai
Alternative Title:
Features of social skills of younger adolescents in residential care institutions
In the Journal:
Jaunųjų mokslininkų darbai. 2011, Nr. 2 (31), p. 31-41
Keywords:
LT
Kuršėnai; Radviliškis; Šiauliai. Šiaulių kraštas (Šiauliai region); Lietuva (Lithuania); Darbo organizavimas / Organisation of work; Komunikacija / Communication; Socialinis ugdymas / Social education; Vaikai / Children.
Summary / Abstract:

LTIstoriškai ir tradiciškai vaiko globa visada buvo jautri ir aktuali visuomenės problema, kuri neatsiejama nuo gailestingumo ir altruistinės pagalbos artimui. Statistika rodo, kad kasmet vis daugiau vaikų iš nedarnių šeimų suteikiama valstybės globa. Pastaruoju metu mūsų šalyje dėmesys sutelktas į globos namų auklėtinių socialinę integraciją visuomenėje. Šiame kontekste daug dėmesio teikiama asmens socialiniams įgūdžiams, nes pastarųjų ugdymas pagerina asmens socialinio funkcionavimo galimybes, sudaro sąlygas jam efektyviai dalyvauti visuomeninėje veikloje, tapti pilnaverčiu visuomenės nariu. Šio tyrimo objektas – globos namų jaunesniųjų paauglių (12-14 m.) socialiniai įgūdžiai. Tyrimo tikslas – ištirti vaikų globos namų specialistų nuomonę apie globos namų jaunesniųjų paauglių (12-14 m.) socialinių įgūdžių raiškos ypatumus. Tyrime dalyvavo 82 respondentai, tyrimas atliktas remiantis klausimynu, skirtu vaikų globos namuose dirbantiems specialistams. Tyrimas atliktas Radviliškio, Šiaulių ir Kuršėnų vaikų globos namuose. Apibendrinus tyrimo duomenis, paaiškėjo, kad socialiniams įgūdžiams globos namuose ugdyti kol kas neskiriama pakankamai dėmesio, kadangi globos namuose gyvenančių jaunesniųjų paauglių percepcinių, komunikacinių, interakcinių, veiklos ir bendradarbiavimo bei savarankiškumo įgūdžių lygis nėra aukštas. Išryškėjo jaunesniųjų paauglių pasyvių laisvalaikio praleidimo formų pasirinkimas. Atlikus kokybinę empirinio tyrimo rezultatų analizę, atsiskleidė, jog globos namus palikusiems auklėtiniams būdingi negatyvūs integracijos socialiniame gyvenime bruožai, labai sunki pastarųjų adaptacija ir integracija visuomenėje. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Darbo grupėje; Darbo grupėje įgūdžiai; Interakciniai; Interakciniai įgūdžiai; Komunikaciniai; Komunikaciniai įgūdžiai; Percepciniai; Percepciniai įgūdžiai; Savarankiškumo įgūdžiai; Socialiniai įgūdžiai; Veiklos organizavimo ir vertinimo; Veiklos organizavimo ir vertinimo įgūdžiai; Veiklos planavimo; Veiklos planavimo įgūdžiai; Collaboration skill; Communication skills; Communicative skills; Group work skills; Interaction skills; Interactional skills; Organization and evaluation skills; Perceptual skills; Planning skills; Self - sufficiency skills; Self-sufficiecy skills; Social skills.

ENHistorically and traditionally, child care has always been a sensitive and urgent public issue, inseparable from compassion and altruistic aid to a close person. Statistics show that every year more and more children from dysfunctional families are given state custody. Recently, our country focuses on social integration of children, who are living at care homes, in society. In this context, great significance is given to individual social skills, because through their development a child improves individual social functioning capabilities, he is enabled to participate efficiently in social activities and fully in our society. The object of the study is social skills of young adolescents (12-14 years) at care home. The aim of the study is to explore child care home experts' opinion about the young adolescents' (12-14 years) social skills peculiarities. […]. There were 82 respondents included in this study. The study was conducted at Radviliškis, Šiauliai and Kuršėnai care homes. Analysis of research data has shown that still insufficient attention is given to development of social skills of children at care home. Young adolescents do not have adequately developed perceptual, communicative, and interactional activities and cooperation, their self-sufficiency skill level is low. Furthermore, passive forms of leisure while having free time are chosen. Qualitative analysis of the results of empirical research has revealed that pupils who already left the care home because they are of age are characterized by negative features of social life; they have great difficulties in adaptation and social integration in society. [From the publication]

ISSN:
1648-8776
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/32837
Updated:
2018-12-17 13:06:11
Metrics:
Views: 79    Downloads: 36
Export: